دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1397 - 05:30
مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛

حیات یا ممات استقلال در خانه السد

نماینده آبی‌پوش ایران درحالی به مصاف حریف قطری می‌‌رود که در بازی رفت شکست خورد و حالا همه تلاش خود را می‌کند تا از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف نشود.
کد خبر : 311534

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، استقلال ایران ساعت 20:30 امشب در چارچوب دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه به مصاف السد قطر می‌رود.


دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی با برتری سه بر یک السد به پایان رسید تا نماینده قطری‌ها در وضعیتی ایده‌آل به دیدار برگشت برسد و استقلال در شرایطی دشوار وارد این بازی شود.


آبی‌های ایران این فصل با شرایط متفاوتی نسبت به فصل گذشته، بازی‌های خود را آغاز کردند. جدایی ناگهانی ستاره‌هایی مانند مامه باباتیام، امید ابراهیمی، سرور جباروف و سیدمجید حسینی با جذب مرتضی تبریزی، مارکوس نیومایر، طارق همام، الحاجی گرو و محمد دانشگر پر نشده است. بازیکنان جدید نتوانسته‌اند در ترکیب آبی‌پوشان جای خود را پیدا کنند و با نفرات قبلی هماهنگ شوند. البته شکست سنگین نماینده ایران در بازی رفت به‌دلیل اشتباه مرگ‌بار وینفرد شفر در تعویض بود. سرمربی آلمانی آبی‌پوشان با بیرون آوردن مارکوس نیومایر هافبک تیم و جایگزینی محمد دانشگر در قلب خط دفاعی، عملاً کنترل میانه زمین را به هافبک‌های طراح و خلاق السد داد تا ژاوی، گابی و جونگ وو یونگ زمینه‌ساز پیروزی تیم‌شان شوند و با تغذیه مناسب بغداد بونجاح و اکرم عفیف شکستی سنگین را به استقلال وارد سازند.


حالا وقت آن رسیده تا وینفرد شفر، هنر مربیگری‌اش را نشان دهد و ثابت کند مربی فنی و فوتبال‌بلدی است. سرمربی آبی‌پوشان می‌داند اشتباه‌هایی که در بازی رفت داشت، زمینه شکست سنگین تیمش را رقم زد و پس از آن دیدار اعلام کرد تیمش بار دیگر به میدان برمی‌گردد و شکست تلخ دور رفت جبران می‌شود. او در بازی برگشت فرشید باقری را به‌خاطرِ محرومیت در اختیار ندارد اما علی کریمی که در تمرین گرم کردن پیش از مسابقه رفت دچار مصدومیت شد، آماده بازی است و می‌تواند، جای او را پر کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که مصدومان استقلال که از ابتدای فصل موفق به همراهی تیم نشده‌اند، در این بازی هم غایب خواهند بود. داریوش شجاعیان، محسن کریمی و مرتضی آقاخان مهم‌ترین بازیکنانی هستند که به‌دلیل مصدومیت نمی‌توانند برای آبی‌های ایران بازی کنند. در این میان بازگشت مهدی قائدی را هم می‌توان به فال نیک گرفت. هافبک جوان و سرعتی که در دیدار رفت به‌‌خاطرِ خستگی سفر بازگشت از بازی‌های آسیایی جاکارتا نتوانست بازی کند.


روی کاغذ شانس استقلال برای حذف السد بسیار پایین است. نماینده ایران با شکست خانگی سه بر یک، کار را بیش از حد برای خود سخت کرده است. پیروزی دو بر صفر تیم شفر را به مرحله بعد نمی‌رساند اما اگر برتری آبی‌ها با اختلاف دو گل، سه بر یک باشد بازی به وقت‌های اضافی کشیده می‌شود و با پیروزی چهار بر دو به بالا هم نماینده ایران صعود می‌کند. چنین نتایجی را تنها می‌توان نوشت چرا که در جریان بازی ممکن است اتفاق‌هایی برخلاف انتظار رقم بخورد. السد در انتقال توپ از دفاع به حمله، سرعت و مهارت بالایی دارد و باتوجه به نیاز استقلال به گل، بدون شک تاکتیک اصلی نماینده قطر استفاده از ضدحمله‌هایی است که با از دست رفتن توپ در زمین السد تبدیل به حمله‌ای ناگهانی می‌شود.


تیم وینفرد شفر بخت کمی برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان دارد اما پیروزی در خانه السد حتی اگر منجر به صعود نماینده ایران نشود تا حدود زیادی زخم عمیق شکست دور رفت را درمان می‌کند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته