دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1397 - 01:05
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

مراکز اقامتی برای میزبانی از عزاداران حسینی آماده شده‌اند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: تمامی مراکز اقامتی استان آماده پذیرش عزاداران حسینی هستند و ما مشکلی برای اقامت نداریم.
کد خبر : 311436

یحیی رحمتی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در خصوص ظرفیت‌های گردشگری مذهبی استان زنجان در ماه محرم گفت: یکی از دسته‌های عزاداری معروف استان زنجان حسینیه اعظم است که به عنوان دهمین اثر میراث معنوی کشور ثبت شده است.


وی اظهار کرد: از ویژگی‌های این مراسم، منحصر‌به‌فرد بودن نوع تجمع‌ها و حجم حضور مردم است که باعث شده عنوان بزرگ‌ترین عزاداری شیعی ایران را به نام خود کند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بیان کرد:‌ این مراسم آیینی بزرگ‌ترین قربانگاه نیز به شمار می‌رود، چرا که بیش از 8 هزار گوسفند نذری برای ایتام و دستگیری از مستمندان قربانی می‌شود.


وی تصریح کرد: ما همه ساله برای اینکه مراسم را پوشش دهیم، در قالب برنامه‌های مذهبی ویژه امام حسین (ع) به بحث اسکان و ارائه تخفیف در مراکز اقامتی تمرکز می‌کنیم تا با تبلیغات این رویداد به درستی معرفی شود.


رحمتی گفت: ما سه منطقه بسیار خوب در حوزه گردشگری مذهبی داریم که به برگزاری تعزیه اختصاص دارد. فضاهای اختصاص داده شده برای شبیه‌خوانی استان زنجان مکانی برای ارتباط هموطنان، عکاسان، هنرمندان و پژوهشگران آیینی و نمایشی محسوب می‌شود. گردآمدن مردم در فضاهایی چون ارمغانخانه و سجاس رحبه‌ای استان زنجان در معرفی هرچه بیشتر آثار و نشان دادن باورها و اعتقادات مردم این خطه از کشور بسیار تأثیرگذار است، البته ما هم سعی کرده‌ایم با معرفی درست این برنامه‌ها استقبال هرساله این مراسم‌ها را افزایش دهیم.


وی افزود: تمامی تخت‌ها و مراکز اقامتی استان آماده پذیرش گردشگران در روزهای عزاداری برای سیّد و سالار شهیدان امام حسین (ع) هستند و علاوه بر آن تمامی خانه‌های فرهنگ، مدارس استان و مهمانسراهای دستگاه‌های دولتی برای اقامت در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد و بر همین اساس هم می‌توان اعلام کرد که در این ماه مشکل اقامت نخواهیم داشت.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در خصوص میزان گردشگری که هرساله در ماه محرم وارد این استان می‌شوند، تأکید کرد: با توجه به حضور دسته ‌جمعی افراد در محافل عزاداری تفکیک اینکه چه تعداد گردشگر وارد استان می‌شود، کار بسیار مشکلی است، اما آنچه ورود تعداد قابل توجه گردشگر را اثبات می‌کند، پلاک خودروها است که به استان‌های دیگر اختصاص دارند.


وی خاطر نشان کرد: سال گذشته گردشگران از 15 کشور برای حضور در آیین عزاداری حسینیه اعظم به استان زنجان آمدند و ما زمینه پذیرایی از همین میزان توریست را در امسال نیز تدارک دیده‌ایم.


انتهای پیام/4072/4031/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته