دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1397 - 16:57
درگفتگو با آنا مطرح شد؛

واکنش سخنگوی حوزه‌های علمیه به ادعای زیباکلام

سخنگوی حوزه‌های علمیه نسبت به ادعای صادق زیباکلام برای مبلغ دریافت شهریه طلاب واکنش نشان داد و این سخنان را خلاف واقع دانست.
کد خبر : 311425

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس رفعتی‌ نائینی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در خصوص ادعای صادق زیباکلام برای مبلغ شهریه طلاب واکنش نشان داد و گفت: این سخنان یک مغالطه است و سخنان ایشان متناسب با واقعیت‌های امروز طلاب نیست.


سخنگوی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: هم‌اینک آمار طلاب حوزه‌های علمیه 300 هزار نفر نیست و آن مطلبی که در خصوص آمار طلاب بیان شده برای افق 20 ساله است. همچنین سخنی که راجع به شهریه طلاب گفتند، واقعیت ندارد.


وی ادامه داد: این سخنان نشان می‌دهد که این افراد مخالف دین، اسلام و روحانیت هستند و به همین دلیل این‌گونه مغالطه می‌کنند.



به گزارش آنا، چندی پیش حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه در گفتگو با یکی از رسانه‌های حوزوی به آمایش کمی و کیفی کارکرد و انتظارات از سازمان روحانیت پرداخته و اعلام کرده بود بر اساس مطالعات صورت گرفته برای پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه در سال ۱۴۱۴، باید 300 هزار روحانی و طلبه داشته باشیم. اما صادق زیباکلام در ادعای کذبی اعلام کرد اگر قرار باشد برای هر یک از 300 هزار روحانی مبلغ دو میلیون و 500 هزار تومان واریز شود، مبلغ بسیار کلانی خواهد شد و در یک اقدام کاملاً قومیت‌گرایانه این مبلغ را با بودجه استان‌های کردستان و سیستان‌وبلوچستان مقایسه کرد.


انتهای پیام/4071/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته