دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1394 - 09:55

کتب جدیدالتألیف پایه‌های پنجم و نهم رونمایی شد/ ابراز امیدواری فانی برای دستیابی به تحول در آموزش و پرورش

با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد و وزیر آموزش و پرورش، کتاب‌های جدید التألیف پایه‌های پنجم و نهم رونمایی شد.
کد خبر : 31142

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دومین روز از سی و دومین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و مدیران و معاونان این وزارتخانه، در سالن همایش‌های برج میلاد آغاز شد.


دقایقی پیش توسط حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد و فانی کتاب‌های دوره پنجم ابتدایی و نهم رونمایی شد.


علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ‌کمیته مشترک میان دولت، مجلس و آموزش و پرورش در تلاش برای رسیدگی به وضعیت معیشتی فرهنگیان هستند.


وی افزود: رای مجدد مجلس به بنده فرصتی برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت و آموزش نسل آینده ساز کشور را در اختیارم گذاشت همچنین ایجاد محیط مناسب برای رشد و تعالی دانش‌آموزان از وظایف ماست.


وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امیدواریم ‌مجلس در تصویب برنامه ششم توسعه همانند سابق و بیش از گذشته با آموزش و پرورش همراهی کند به ‌نحوی که آموزش و پرورش بتواند کارکردهای خود را انجام دهد.


فانی گفت: اجرای سند تحول می‌تواند تحولی را در آموزش و پرورش ایجاد کند و با توجه به راهکارها و زیرنظام‌های سند در قالب نقشه راه تا سال 1399 می‌توان به آرزوی دیرینه آموزش و پرورش یعنی ایجاد تحول بنیادین بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دست یافت.


سند برنامه درسی ملی ۲۸ شهریور سال ۹۱ در هشتصد و هفتاد و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید و چندی بعد پس از امضای رئیس‌جمهوری ابلاغ شد.


این سند به عنوان سندی مادر، محور سیاستگذاری و تعیین محتوای کتب درسی پایه‌های مختلف تحصیلی و تحول محتوایی آموزش و پرورش مطرح است.


پس از تصویب این سند، هر سال کتاب‌های دو پایه تحصیلی تغییر کرده است که تا کنون کتاب‌های پایه‌ها اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم تغییر کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته