دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1397 - 16:04
کارشناس مسائل استراتژیک در گفتگو با آنا:

بسیج و سپاه چشمان بیداری هستند که سودجویان را می‌ترسانند

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: در کشور فرصت‌طلبانی وجود دارند که از غفلت دولت سوءاستفاده می‌کنند و سرنوشت اقتصادی و معیشتی مردم را به‌ بازی می‌گیرند و حضور بسیج و سپاه در کمک به دولت، مانند چشم بیداری است که سودجویان را می‌ترساند.
کد خبر : 311403

سردار عباس حاجی‌نجار در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا در رابطه با نقش نهادهای انقلابی مانند بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران در کارآمدتر شدن مدیریت دولت و سایر نهادهای نظارتی در فضای جنگ اقتصادی و کشف مایحتاج احتکارشده مردم، گفت: در کشور فرصت‌طلبانی وجود دارند که از غفلت دولت سوءاستفاده می‌کنند و سرنوشت اقتصادی و معیشتی مردم را به‌ بازی می‌گیرند و حضور بسیج و سپاه در کمک به دولت، مانند چشم بیداری است که سودجویان را می‌ترساند.


وی با بیان اینکه در موضوع مقابله با محتکران، سیستم بازرسی، سازمان حمایت از مصرف‌کننده و سایر نهادهای ذی‌ربط خیلی فعالانه برخورد نکرده‌اند، تصریح کرد: گزارش‌های مردمی و کمک نهادهای انقلابی می‌تواند مفید و مؤثر باشد و این به‌معنای موازی‌کاری با نهادهای نظارتی و اجرایی نیست.


این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: بسیج، جمع زیادی از متخصصان و کارشناسان اقتصادی را در عضویت خود دارد و آمادگی دارد به دولت طرح ارائه دهد و خط القائی دشمن که مدام می‌گوید بسیج و سپاه رودرروی دولت ایستاده‌اند را بشکند.


وی با تأکید بر این مطلب که بسیج باید در فضای امروز کشور اعتمادسازی و افزایش امیدواری میان مردم را در اولویت قرار دهد، تصریح کرد: به‌عنوان مثال دشمن از رزمایش‌ «اقتدار عاشوراییان حضرت محمد رسول‌الله2»‌، به‌شدت نگران شده؛ زیرا انسجام ملی را تقویت کرده و فضا را تغییر داده است و تداوم این رزمایش‌ها، بیرون آمدن از خمودگی و انفعال را برای بسیج در پی خواهد داشت و فضاسازی‌های منفی را خنثی خواهد کرد.


حاجی‌نجار در ادامه به ظرفیت بالای بسیج در عدم تکرار دوباره آشوب‌های داخلی اشاره کرد و گفت: اگر در آشوب‌های دی‌ 1396 و اعتراض‌های اخیر در بازار، نیروهای مردمی مثل بسیج حضور داشتند هرگز چنین اتفاقی رخ نمی‌داد؛ لذا روحیه و ظرفیت بسیج باید احیاء شود و در رزمایش‌های مختلف، مردم را نسبت به مسئله تحریک از سوی دشمن هوشیار سازند. اما ابتدا باید بسیج، خود را احیا کند و این اصل مهم‌ترین عامل برای شکستن خط القائی دشمن محسوب می‌شود.


انتهای پیام/4071/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته