دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1397 - 14:42
سخنگوی دستگاه دیپلماسی خواستار شد:

محاکمه و مجازات متعرضین به سفارت ایران در پاریس

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به تعرض عده‌ای معاند وابسته به گروهک‌های تروریستی به سفارت ایران در پاریس واکنش نشان داد.
کد خبر : 311354

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، بهرام قاسمی در خصوص تعرض به سفارت کشورمان در پاریس ضمن تأیید این خبر اظهار کرد: بعدازظهر دیروز تعداد اندکی از افراد معاند ضد ایرانی قصد تعرض و آسیب رساندن به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس داشتند که البته موفق به این کار نشدند و نتوانستند به داخل ساختمان سفارت وارد شوند و تنها با پرتاب اشیایی به سمت ساختمان سفارت، خساراتی به آن وارد کردند.


قاسمی افزود: متأسفانه به‌رغم انتظار طبیعی که از پلیس فرانسه وجود داشت آنان هنگام حضور این مهاجمین که از وابستگان یک گروهک تروریستی بودند، به‌موقع در محل حاضر نبودند که موضوع تهاجم این گروه و عدم حضور به‌هنگام پلیس، تحت بررسی و پیگیری است. خاطرنشان می‌کنم پس از پیگیری‌های متعدد و حضور نیروهای ذی‌ربط تعدادی از مهاجمین توسط پلیس دستگیر شدند که خواستار محاکمه و مجازات آن‌ها و اعلام نتیجه از سوی مقامات ذیصلاح هستیم.


سخنگوی وزارت امور خارجه درعین‌حال بار دیگر به وزارت امور خارجه فرانسه یادآوری کرد که تأمین امنیت اماکن دیپلماتیک به عهده کشور میزبان است و لازم است نسبت به حفاظت و صیانت از کلیه اماکن دیپلماتیک ایران در فرانسه، تمهیدات و اقدامات جدی و لازم به عمل‌آورند.


انتهای پیام/4077/4068/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته