دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بی‌سابقه‌ترین افزایش شاخص بورس در اولین روز معاملاتی

شاخص بورس تهران پس از افزایش در روز معاملاتی گذشته، اولین روز معاملاتی هفته را با افزایش 3058 واحدی تمام کرد.
کد خبر : 311321

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، امروز شاخص بورس همچون روزهای گذشته که با افزایش روبه‌رو بود، با افزایش 3058 واحدی به رقم 158 هزار و 119 واحد رسید.


این در حالی است که شاخص بورس دو ساعت قبل از بسته شدن بازار شاخص با بیش از 4 هزار واحد افزایش و یک ساعت قبل از بسته شدن بازار با افزایش بیش از 3 هزار واحدی روبه‌رو شد.


شاخص هم‌وزن نیز امروز با افزایش 634 واحدی به رقم 25 هزار و 975 واحدی رسید.


ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از یک ‌هزار و 789 میلیارد تومان بود؛ این در حالی است که معاملات امروز از دست‌به‌دست شدن بیش از 5 میلیارد و 100 میلیون سهم و اوراق بهادار در 255 هزار و 143 نوبت حکایت دارد.


از مؤثرترین نمادها در شاخص امروز نسبت به‌ روز گذشتۀ کاری می‌توان به نماد فارس با افزایش 492 واحدی و پارس با افزایش 253 واحدی اشاره کرد.


همچنین نمادهای فملی با کاهش 224 واحدی و جم با افزایش 199 واحدی و همراه با افزایش 187 واحدی، اخابر و فخوز از تأثیرگذارترین نمادها بر شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بودند.


نمادهای فملی، فخوز، فولاد، کگل، شبریز، شتران و شبندر بیشترین تأثیر منفی در کاهش ارزش بازار امروز بورس را به نام خود ثبت کردند.


شاخص کل بورس در حالی کانال 158 هزار واحدی را رد کرده است که کارشناسان علت این افزایش را بالا رفتن نرخ دلار می‌دانند که خود منجر به افزایش قیمت محصولات نهایی شرکت‌های فولادی و پتروشیمی‌ شده و همین علت است که جذابیت بازار برای سرمایه‌گذاران را بیشتر کرده است.


برخی دیگر از کارشناسان خودنمایی افزایش شاخص بورس طی معاملات امروز را ناشی از تأثیر صحبت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌دانند، روز گذشته شریعتمداری اعلام کرده بود در آینده نزدیک ظرفیت تولید فولاد به 120 میلیون تن می‌رسد و از هفته آینده در عرضه محصولات پتروشیمی نیز سقف رقابت آزاد خواهد شد.


انتهای پیام//پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته