دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1397 - 11:36
دبیر کل ناتو:

امیدواریم اختلاف بین آمریکا و ترکیه حل شود

دبیر کل ناتو با اعلام گفتگو درباره دستیابی ترکیه به سامانه اس 400 با آنکارا و واشنگتن گفت: امیدوارم مشکلات و اختلافات بین آمریکا و ترکیه حل شود.
کد خبر : 311292

به گزارش گروه بین‌الملل آنا به نقل از آناتولی، دبیر کل ناتو با اشاره به موضوع خرید سامانه پدافندی اس400 و اهمیت همکاری کشورهای عضو ناتو با یکدیگر گفت: امیدوارم که اختلاف بین آمریکا و ترکیه حل شود. زیرا شاهدم که این مسئله تبدیل به یک چالش برای همه شده است.


مسکو و آنکارا در دسامبر سال 2017 در مورد معامله فروش اس400 به ترکیه توافق کردند و بناست که ترکیه دو سامانه از این پدافند پیشرفته را خریداری کند. این در حالی است که توافق روسیه و ترکیه، نگرانی مقامات واشنگتن را در پی داشته و بارها به آنکارا در این مورد انتقاد کرده‌اند. کاخ سفید افزون بر درخواست لغو خرید این سامانه تهدید کرده است که در صورت تحویل گرفتن پدافند اس400، ترکیه را تحریم می‌کند و حتی سخن از عدم تحویل هواپیماهای جنگنده اف35 به آنکارا کرده است.


این در حالی است که آنکارا خرید پدافند از روسیه را حق خود می‌داند و وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرده است که آمریکا برای فروش سامانه پاتریوت تضمینی ارائه نکرده و درنتیجه آنکارا به دنبال گزینه‌های دیگر خواهد بود.


انتهای پیام/4077


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته