دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1397 - 05:30
مهاجم سابق استقلال در گفتگو با آنا:

استقلالی‌ها از پیش‌باخته نباشند/ وظیفه بازیکنان شکست السد است

مهاجم سابق استقلال گفت: باید باخت دور رفت برابر السد فراموش شود و بازیکنان تلاش کنند تا حریف قطری را در خانه‌اش شکست دهند.
کد خبر : 311291

عبدالعلی چنگیز در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا،‌ درباره اینکه استقلال چقدر شانس دارد تا شکست سه بر یک دور رفت برابر السد را جبران کند، گفت: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای روز فوتبال دنیا این است که نتیجه مسابقه ظرف 24 ساعت فراموش می‌شود و تیم‌ها برای بازی بعدی هدف‌گذاری می‌کنند. مربیان با استفاده از آنالیزورها نقاط ضعف و قوت تیم‌شان را مشخص و تیم را از لحاظ روحی آماده بازی بعدی می‌کنند تا در آن مسابقه بهترین نتیجه را بگیرند.


وی ادامه داد: اینکه استقلال در بازی رفت سه بر یک به السد باخته، موضوعی است که باید فراموش شود و بازیکنان باید به‌گونه‌ای آماده بازی برگشت شوند که تصور شکست، آنها را با روحیه ضعیف به میدان نفرستد و از پیش‌باخته نباشند. بارها در رقابت‌های فوتبالی رخ داده که یک تیم باخت دو یا سه بر صفر را در بازی برگشت با زدن سه یا چهار گل جبران کرده است.


مهاجم سابق استقلال خاطرنشان کرد: وینفرد شفر باید بازیکنان تیم را به‌گونه‌ای آماده بازی کند که درون زمین بتوانند در وهله اول به‌خوبی دفاع کنند و سپس در حملاتی که انجام می‌دهند، دروازه حریف را باز کنند. استقلال باید در انتقال بازی از دفاع به حمله سرعت خوبی داشته باشد و بتواند در نیمه اول، حداقل با اختلاف یک گل برنده شود. در نیمه دوم هم بازیکنان تیم نباید رو به بازی احساسی بیاورند و به‌صورت منطقی به‌دنبال رسیدن به گل‌های بعدی باشند. حفظ تمرکز بازیکنان استقلال مقابل السد خیلی مهم است و باید با دقت مراقب برنامه‌های حریف قطری بود. استقلال اگر از حریف جلو بیفتد و بتواند منطقی بازی را جلو ببرد، احتمال آن را دارد که السد را در خانه‌اش با اختلاف بیش از دو تا سه گل ببرد.


وی یادآور شد: سرمربی تیم استقلال باید در تغییراتی که در تیمش ایجاد می‌کند، دقت زیادی به خرج دهد. استقلال در سه بازی اخیر روی تغییرهایی که شفر نسبت به بازی قبلی انجام داده و همچنین تعویض‌های سرمربی‌اش متضرر شده است. در بازی با السد تعویض اشتباه مارکوس نیومایر، سرنوشت بازی را به سود السد تغییر داد و این تیم قطری بازی یک بر صفر باخته را سه بر یک برد. امیدوارم سرمربی استقلال اشتباهی در تغییرها و تعویض‌های خود نداشته باشد.


چنگیز در خصوص اینکه تیم فعلی استقلال با ظرفیتی که دارد، می‌تواند شکست دور رفت را تلافی کند، اظهار کرد: مهم این است که در تمرین‌های پیش از بازی روی راه‌های رسیدن به گل، تمرین‌های خوبی صورت گرفته باشد. استقلال بازیکنان بزرگی از دست داده و نتوانسته جایگزین‌های مناسبی برای آنها پیدا کند اما در شرایط فعلی به‌جایِ افسوس نبود بازیکنان شاخص گذشته، باید روی موجودیت تیم حساب باز کرد. باید با همین نفراتی که استقلال دارد به مصاف السد برود و وظیفه بازیکنان فعلی است که خودی نشان دهند و حریف قطری را در خانه‌اش شکست دهند. نباید با دیدگاهی که موضع ضعف در آن وجود داشته باشد، وارد میدان شد. لازم است به این نکته توجه شود که صعود به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا تا چه اندازه به سود خود بازیکنان است.


وی در مورد اینکه شفر توانایی آن را دارد که استقلال را مقابل السد برنده کند، گفت: به‌نظرم این مربی آلمانی نسبت به فصل گذشته ضعیف‌تر عمل کرده و شاید مشکل او کمبود بازیکن است و نیاز به زمان دارد تا بازیکنان مصدوم برگردند. امیدوارم شفر به‌گونه‌ای عمل کند که در دیدار برگشت استقلال نتیجه منفی نگیرد.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته