دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1397 - 10:10

معجزه‌گری به نام شهرزاد مظفر در‌ فوتسال کویت/ سرمایه‌هایی که بر باد رفتند

شهرزاد مظفر مربی پرآوازه فوتسال بانوان در حالی راهی کویت شد که این مربی دو بار قهرمانی آسیا را از آن خود کرد، اما قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران تنها چهار میلیون تومان بود.
کد خبر : 311268

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، روز پنج‌شنبه خبر قرارداد دو ساله شهرزاد مظفر با تیم ملی فوتسال بانوان کویت شوکی به فوتسال بانوان وارد کرد. مربی که دو سال قهرمانی آسیا را با بانوان ایران در تاریخ رقم زد راهی کویت شد تا ادامه فعالیت حرفه‌ای خود را در جای غیر از ایران ادامه دهد. شهرزاد مظفر مربی پرآوازه ایران در حالی به کویت رفت که یکی از دلایل رفتنش را بی‌نظمی‌های لیگ و آینده نامعلومش خواند.


مظفر با وجود اینکه دو سال قهرمانی آسیا را در کارنامه خود ثبت کرد، اما به گفته خودش در ایران امنیت شغلی ندارد و به همین دلیل چنین تصمیمی گرفته است. با رفتن مظفر به طور حتم فوتسال بانوان با چالش روبه‌رو می‌شود، هر چند که این موضوع چندان برای فدراسیون‌نشین‌ها اهمیتی ندارد چرا که صوفی‌زاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال پس از اضافه شدن شهرزاد مظفر به تیم فوتسال کویت اعلام کرد رفتن این مربی زنگ خطر جدی برای ما محسوب نمی‌‌شود. ما تا دو سال دیگر برنامه‌ای نداریم و نمی‌توانیم مربی را مجبور به ماندن کنیم.


اما اگر این موضوع را دقیق موشکافی کنیم، رفتن مظفر به کویت زنگ خطر برای فوتسال بانوان محسوب می‌شود، چرا که او تنها کار مربیگری را در فوتسال کویت برعهده ندارد، بلکه مأموریت مظفر گسترش تیم‌های رده‌های سنی مختلف در بخش بانوان تا سطح تیم ملی، تشکیل لیگ و فرمت لیگ، کمک به تشکیل باشگاه‌ها، کمک به رشد و توسعه بانوان و آموزش مربیان است و بخش اعظم احیای فوتسال کویت در بخش بانوان بر عهده مربی است که دو قهرمانی آسیا را با قرارداد چهار میلیون تومانی برای ایران به ارمغان آورده است.


در کویت، فوتسال رسمیت ندارد و این کشور نه تنها در بخش بانوان بلکه در بخش آقایان هم حرفی برای گفتن ندارد، اما کویتی‌ها دوباره تاریخ را تکرار کردند و با جذب مظفر یکی از مربیان نام آشنای ایران به دنبال احیای این رشته رفتند. 16 سال پیش زمانی که حسین شمس مربی خوش‌نام ایران عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرد و سهمیه جام‌جهانی را کسب کرد، اما در رقابت‌های جهانی به دلیل مشکلاتی که در فوتسال ایران همیشه وجود داشته، ناکام شد و همان زمان هم شمس از هدایت تیم ملی فوتسال مردان استعفا داد. یک سال بعد زمانی که شمس هدایت تیم بحرین را برعهده داشت، کویتی‌ها با او تماس گرفتند و خواهان جذب این مربی شدند. شمس هم با قبول پیشنهاد کویتی‌ها روزگار خوشی را برای آنها رقم زد، این مربی در رقابت‌های آسیایی تهران، عنوان چهارمی را برای کویت کسب کرد، مقامی که بهترین نتیجه تاریخ فوتسال کویت بود. او در سه سالی که هدایت این تیم را برعهده داشت عناوینی برای فوتسال کویت به ارمغان آورد که در تاریخ کویت نخستین‌بار بود و از همین روی کویتی‌ها شمس را معجزه‌گر خواندند.


حالا کویتی‌ها با جذب مظفر به دنبال معجزه دیگر در تاریخ فوتسال خود هستند. قرارداد دو ساله آنها با شهرزاد مظفر نشان از اعتماد کامل آنها به این مربی است و قطعاً فوتسال کویت با این مربی باید منتظر اتفاقات ماندگار باشد. مربی چهار میلیونی تیم ملی ایران با قرارداد دو ساله راهی کویت شد تا نشان دهد سهم ورزش بانوان از پول‌های میلیاردی فوتبال ایران این نیست و او می‌تواند در جای دیگر، کلکسیون افتخاراتش را پربارتر کند و از نظر مالی هم شرایط بهتری داشته باشد. فوتسال ایران هم به گفته نایب رئیس فدراسیون تا دو سال دیگر برنامه‌ای ندارد و دست روی دست بگذارد تا سرمایه‌هایش به باد برود و بعد از آن به فکر چاره باشد.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته