دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چگونه یک سینمای خانوادگی مناسب بخریم؟

سینمای خانگی مجموعه‌ای از وسایل و سیستم‌های پخش‌کننده صدا و تصویر است تا بتوانید با استفاده از آنها تجربه‌ای همانند یک سینمای واقعی را در منزل داشته باشید.
کد خبر : 31124

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، روزنامه شهروند در ادامه نوشت: امروزه این سیستم‌ها مجهز به سیستم صدای استریو و چند کاناله بوده و معمولا با تلویزیون‌های بزرگ استفاده می‌شوند تا حسی واقعی‌تر را هنگام تماشای تلویزیون به ارمغان آورد. سیستمی که اغلب اوقات در منازل دیده می‌شود معمولا دو یا چند بلندگو ایستاده و چند وسیله کوچک دیگر است که اطراف تلویزیون قرار می‌دهند. اما دانش بسیاری از مصرف‌کنندگان و خریداران از این دستگاه‌ها بسیار کم است. به همین دلیل هنگام خرید با مشکل روبه‌رو می‌شوند و نمی‌توانند دستگاه موردنظرشان را براساس نیازهایشان بخرند. آنچه در زیر می‌خوانید نکاتی است که شما را در خرید سینمای خانوادگی متناسب با نیازهایتان یاری می‌کند.
معمولا هنگام خرید سینمای خانگی تمام قسمت‌ها (پخش کننده، ساب ووفر، بلندگوها وغیره ) در قالب یک مجموعه برای فروش عرضه می‌شود. ولی ممکن است عده‌ای از مشتریان ترجیح دهند این گونه خرید نکنند و سلایق خود را بیشتر دخیل کنند. به این دسته از خریداران توصیه می‌شود که تا حد ممکن، بخش‌های مختلف را از یک برند تهیه کنند و ترجیحاً با برند تلویزیون یکسان باشد، زیرا شرکت‌های سازنده در طراحی‌های خود، تطابق و همگام سازی بیشتری را برای محصولات خود لحاظ می‌کنند که این می‌تواند ارتباط موثرتر و کارآمد‌تر تمام مجموعه (از تلویزیون گرفته تا اجزای سینمای خانگی) را تضمین کند. ضمن این‌که برای استفاده از اینگونه وسایل معمولا می‌توان از یک کنترل از راه دور برای تمام بخش‌ها استفاده کرد و نیازی ندارید دایما کنترل از راه دورهای زیادی را دور و بر خود داشته باشید.
همچنین اگر می‌خواهید کنسول‌های بازی یا دیگر وسایل جانبی را نیز به سینمای خانگی خود وصل کنید بهتر است قبل از خرید از تعداد و همخوانی پورت‌های ورودی و خروجی دستگاه‌ها اطلاع کسب کنید.نکته بعدی درباره بلندگو‌هاست. حتماً قبل از خرید به فضا و اندازه اتاقی که قصد دارید سینمای خانگی را در آن بگذارید دقت کنید زیرا چیدمان بلندگوها، فاصله بلندگوها از یکدیگر و فاصله شما تا تلویزیون بسیار مهم است. اهمیت این مسأله از آنجاست که اگر بهترین و قوی‌ترین سینمای خانگی را هم تهیه کنید اما شرایط محیط و فضای شما مناسب نباشد، نتیجه موردنظر را نخواهید گرفت.
به دلیل تنوع زیاد محصولات و توان خروجی دستگاه‌ها، نمی‌توان عدد و رقم قطعی و دقیقی برای فاصله‌ها بیان کرد زیرا سیستم معماری اتاق‌ها، ازدحام وسایل و جنس آنها و بسیاری عوامل دیگر در تعیین فاصله‌ها و تعداد بلندگو‌ها موثر است ولی یک قاعده وجود دارد و آن این است که حداقل فاصله چشم از تلویزیون باید یک و نیم برابر اندازه قطر تلویزیون باشد. با تعیین این فاصله، تخمین کلی فاصله بلندگو‌ها راحت‌تر می‌شود.
معمولاً بلندگو‌هایی که جنس بدنه آنها چوبی است بهتر عمل می‌کنند و طرفداران بیشتری نسبت به انواع پلاستیکی دارند.
شاید شما تجربه کرده باشید زمانی که صدای دستگاه را زیاد می‌کنید و هیچ چیزی درحال پخش نیست صدایی شبیه هوا را می‌شنوید. این صدا زمانی که هیچ موسیقی و فایلی درحال پخش نباشد نیز شنیده می‌شود. هنگام خرید سینمای خانگی دقت کنید اگر صدا را تا نیمه افزایش دادید و صدای هوا را شنیدید، از خریدن آن سینمای خانگی صرف‌نظر کنید چون شنیدن این صدا در زمانی که صوت متوسط است نشان از ضعف بلندگوها دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: تلویزیون
ارسال نظر
قالیشویی ادیب