دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1397 - 05:35
توسعه تنگناهای ارزی در جدال با پژوهش

چکش‌کاری ارز مورد نیاز پژوهش/ برآوردها محقق نمی‌شود

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اینکه تقاضای تأمین ارز 200 میلیون یورویی را به دولت ارائه داده‌ بود، گسترش تنگناها باعث چکش‌کاری روی این میزان ارز شد.
کد خبر : 311193

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با وجود تنگناهای ارزی قرار شد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برآوردی از نیازهای ارزی خود داشته باشد تا بتواند با ارائه آن به هیأت دولت و بانک مرکزی، مبالغ مورد نیاز را تأمین کند.


مسعود برومند ماه گذشته در این باره گفته بود که براساس برآوردها ارز مورد‌نیاز فعالیت‌های پژوهشی حدود 200 میلیون یورو است. وی ادامه داد: تقاضای تأمین این میزان ارز به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده است تا در این باره با آغاز سال تحصیلی جدید تصمیم‌گیری شود.


این اتفاق خیال پژوهشگران و استادان را کمی راحت کرد که می‌توانند با استرس کمتری به فعالیت‌های پژوهشی خود ادامه دهند.


اما حالا که تنگناهای ارزی توسعه پیدا کرده و نگرانی‌ها هم افزونتر شده است، مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر از کم شدن ارز پیشنهادی به دولت داد.


وی به آنا گفت: با شرایط فعلی قرار شده که ما کمی از میزان ارز مورد نیازمان بکاهیم و البته دولت از طریق منابع دیگر نیز به کمک دانشگاهیان بیاید تا در این برهه سخت، پژوهش بر زمین نماند.


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: جلسات هماهنگی در این باره در حال برگزاری است، امیدوارم که از ابتدای مهر نتیجه مناسبی در این زمینه حاصل شود.


انتهای پیام/4040/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته