دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1393 - 12:18

ریابکوف: تحریم‌های یکجانبه ایران مغایر با رفتارهای متمدنانه است

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه گفت: تحریم‌های یکجانبه برخی کشور‌ها در مورد ایران غیر قانونی و مغایر با معیارهای بین المللی و رفتارهای متمدنانه در مناسبات بین المللی است.
کد خبر : 3111

به گزارش خبرگزاری آنا، ریابکوف افزود: معتقد نیستیم که طرف ایرانی تحت فشار تحریم‌ها به مذاکره در مورد برنامه هسته‌ای خود حاضر شده است.


وی ادامه داد: توجه افرادی را که مذاکره را تاییدی بر کارایی سیاست تحریمی می‌دانند به این نکته جلب می‌کنم که برنامه هسته‌ای ایران در مقایسه با زمانی که تحریم‌های یکجانبه شروع شدند، به مراتب گسترش و ابعاد آن وسعت یافته است.


مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه با بیان اینکه مذاکرات در مورد برنامه هسته‌ای ایران همچنان جریان دارد، گفت: در هفته‌های اخیر در این رابطه چندین دیدار انجام گرفت.


وی از جمله به دیدار سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ اشاره کرد که در آن به‌طور مفصل وضع پیرامون برنامه هسته‌ای و وضع مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ مطرح و بررسی شد.


ریابکوف گفت: روند مذاکرات جریان دارد اما بشکل دیگری و متفاوت با ماه‌های اخیر که مذاکرات در سطح مدیران سیاسی وزارت‌های امور خارجه گروه ۱+۵ انجام می‌گرفت.


وی افزود: به‌زودی نشست مدیران سیاسی وزارت خارجه کشورهای عضو ۱+۵ برگزار می‌شود اما در حال حاضر تاریخ و مکان برگزاری این نشست تعیین نشده است.


مقام روس همچنین گفت: مجریان سیاست تحریمی علیه ایران، تصورات مشابهی در مورد تاثیر احتمالی تحریم‌ها در مورد روسیه دارند. اگر در دکترین جدید امنیت ملی آمریکا دقت کرده باشید تحریم‌ها به عنوان یکی از ابزار اصلی سیاست‌خارجی این کشور درنظر گرفته می‌شود.


وی افزود: اما تشدید تحریم‌ها نتیجه معکوس دارد و تحریم کنندگان به زیان خود اقدام می‌کنند. معلوم نیست چقدر زمان لازم است تا آن‌ها به این واقعیت پی ببرند اما زمانی فرا خواهد رسید که این افراد از خیال پردازی‌های خود و تحمیل آن به دیگران صرف نظر خواهند کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته