دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1397 - 14:44
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد:

جدیّت ترامپ برای حمله به سوریه نیاز به آزمودن ندارد/ ادامه تحریم‌ ایران تا زمان ورود به مذاکرات موشکی

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت بهتر است دیگران دنبال آزمودن جدّی بودن رئیس‌جمهور این کشور در حمله به سوریه نباشند.
کد خبر : 311029

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رادیو نور لبنان، نیکی هیلی در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز گفت: «گفته‌ایم اگر دولت سوریه از سلاح شیمیایی در این کشور استفاده کند، پاسخ می‌دهیم و بهتر است به دنبال آزمودن جدّیت دونالد ترامپ برای استفاده از زور علیه سوریه نباشید.»


وی با ادعای اینکه سوریه از سلاح شیمیایی علیه مردمش استفاده می‌کند، افزود: «توصیه ما به ایران، روسیه و سوریه واضح است، قبل از استفاده از سلاح شیمیایی به عواقب آن فکر کنید. پیش‌تر دو بار نتیجه استفاده از سلاح شیمیایی را مشاهده کردید و بهتر است صبر ما را نیازمایید.»


نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد تصریح کرد: «همه ما شایعاتی را درباره (استفاده از) سلاح شیمیایی در ادلب شنیده‌ایم و این گمان می‌رود آنچه رخ داده کار کلاه‌سفیدها یا کسانی باشد که آماده انجام حملات شیمیایی هستند. بیشتر اعضای شورای امنیت دراین‌باره هشدار داده‌اند و این گمان را دارند که واشنگتن و متحدانش به این حملات شیمیایی پاسخ می‌دهند.»


ادامه تحریم‌های ایران


هیلی در ادامه این گفتگو درباره موضوع اعمال تحریم علیه ایران گفت:‌ «ما این تحریم‌ها را تا جایی ادامه می‌دهیم که وارد موضوع موشکی شویم. امیدواریم ایران دراین‌باره وارد مذاکره شود.»


نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با تأکید بر اینکه ایران در تلاش است تا تهدیدی برای رژیم صهیونیستی باشد؛ مدعی شد که تهران قصد دارد که در غرب آسیا جنگ نیابتی به راه بیندازد؛ طبعاً آمریکا چنین رویکردی را نمی‌پذیرد و به همین دلیل از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده است.


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته