دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1393 - 11:10
نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در هیات امنای استان اردبیل و زنجان در گفت‌وگو با آنا:

رسالت اصلی دانشگاه‌های کشور توسعه تحصیلات تکمیلی است

خبرگزاری آنا: نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در هیات امنای استان اردبیل و زنجان گفت: کلیه دانشگاه های دولتی و آزاد این رسالت را دارند تا آخر برنامه پنجم توسعه، سرمایه گذاری برای توسعه تحصیلات تکمیلی را به میزان ۲۰ درصد افزایش دهند.
کد خبر : 311

رسول خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: دکتر میرزاده قوانین و برنامه‌هایی که شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده است را با استفاده از هیات امنای استانی اجرایی می‌کند.


وی ادامه داد: تشکیل هیات امنا که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است به این صورت است که هر استان باید هیات امنا داشته باشد.


نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در هیات امنای استان اردبیل و زنجان تصریح کرد: یکی از نیازهای کشور توسعه تحصیلات تکمیلی است همانگونه که شاهد هستیم در برنامه پنجم توسعه، 20 درصد افزایش تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده است.


خدابخش اظهار داشت: بنابراین دانشگاه‌های دولتی این رسالت را دارند تا آخر برنامه پنجم، سرمایه گذاری برای توسعه تحصیلات تکمیلی را به میزان 20 درصد افزایش دهند که البته این موضوع در خصوص دانشگاه آزاد نیز صدق می‌کند.


وی افزود: برای پاسخگویی به این نیاز باید تربیت نیروی انسانی مختصص را در دستور کار قرار دهیم تا نیاز کشور مرتفع شود.


خدابخش در ادامه به مواجهه کشور با تحریم‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر اقتصاد مقاومتی دارند به این معنی که تولیدات بیشتر و دانش تبدیل به فناوری شود بنابراین باید تمام تلاش در این زمینه صورت پذیرد.


نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه در هیات امنای استان اردبیل و زنجان در پایان با اشاره به تاسیس شرکت‌های درآمدزا خاطرنشان کرد: برنامه مختلفی در این زمینه صورت گرفته است. همچنین در جلسه امروز هیات امنای استان اردبیل و زنجان یکی از موضوعات مربوط به بودجه بندی برای سال 94 بود که چند درصد از هزینه‌ها باید از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین شود بنابراین دکتر میرزاده این اهداف را به خوبی دنبال می‌کنند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته