دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1397 - 04:44
پیشکسوت فوتبال ایران در گفتگو با آنا:

دفاع اتوبوسی کی‌روش در جام ملت‌ها جواب نمی‌دهد/ مربی پرتغالی همه را علیه خود می‌داند

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: کی‌روش سال‌هاست که در فوتبال ایران تنها شیوه‌ دفاعی را ارائه می‌کند، در صورتی که این روش در جام‌ملت‌ها جواب نمی‌دهد.
کد خبر : 310921

حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره عملکرد ایران در بازی دوستانه مقابل ازبکستان گفت: عملکرد تیم ایران در فاز دفاعی خوب بود، اما باید به این نکته توجه کنیم که ملی‌پوشان ما برای جام ملت‌ها باید آماده شوند و راه درازی تا آن مسابقه پیش‌رو دارند.


وی گفت: به نظرم مهم‌ترین نکته‌ای که در بازی دوستانه ایران مقابل ازبکستان به چشم می‌خورد، این بود که ما باید با حریفان قدرتمندتری رقابت کنیم. ازبکستان برای ما حریف تمرینی شده است که هر زمان نیاز به برد داشته باشیم، با این تیم بازی می‌کنیم و برنده میدان می‌شویم. در صورتی که اگر ما به دنبال قهرمانی در جام ملت‌ها هستیم باید با تیم‌های بزرگ بازی کنیم تا بتوانیم نقاط ضعف و قوت خودمان را پیدا کنیم.


درخشان با اشاره به اینکه فدراسیون و کی‌روش از باخت می‌ترسند، اظهار کرد: به نظرم مسئولان فدراسیون و کی‌روش از رویارویی با تیم‌های بزرگ می‌ترسند و به همین خاطر است که آنها با تیم‌های بزرگ بازی نمی‌کنند، در صورتی که موفقیت تیم ملی وقتی نمایان می‌شود که مقابل تیم‌های بزرگ قرار بگیرد.


پیشکسوت فوتبال ایران در واکنش به دفاع اتوبوسی کی‌روش عنوان کرد: کی‌‌روش سال‌هاست که دفاع اتوبوسی دارد، هر تیمی که اتوبوسی بازیکنان را کنار هم بچیند، می‌تواند پیروز میدان شود. این مربی در جام جهانی دفاعی کار کرد و به احتمال زیاد در جام ملت‌ها هم همین شیوه را به کار می‌گیرد، در صورتی که چنین شیوه‌هایی فقط برای کوتاه‌مدت جواب می‌دهند. ضمن اینکه اگر ما مدعی این هستیم که فوتبال ایران باید فراتر از آسیا برود، باید ساز و کارش را تغییر دهیم و با تیم‌های همچون ازبکستان بازی نکنیم.


درخشان همچنین در ادامه صحبت‌هایش به درگیری لفظی کی‌روش و برانکو اشاره کرد و گفت: این دو مربی هر کدام در فوتبال ما نقش بسزایی داشته‌اند، کی‌روش سال‌هاست که از فدراسیون فوتبال حقوق می‌گیرد، اما تنها شیوه‌ای که در تیم ملی به وجود آورده دفاع اتوبوسی است و هیچ روش جدیدی به ملی‌پوشان ارائه نداده است، این در حالی است که مربی ایرانی هم می‌توانست با همین شیوه نتیجه بگیرد و نیازی به مربی خارجی نبود. به طور حتم ما با این شیوه در جام ملت‌ها نتیجه نمی‌گیریم و کی‌روش باید شیوه خودش را عوض کند.


وی در پایان گفت: برای من خیلی جالب است که چرا کی‌روش فکر می‌‌کند همه علیه او هستند، این مربی در همه این سال‌هایی که حضور داشته فقط از منافع شخصی حرف زده است، اما دم از منافع ملی می‌زند. پرسپولیس قهرمان لیگ ماست، اما این مربی از این تیم فقط یک بازیکن دعوت کرده است. او تصمیم‌هایی می‌گیرد که به ضرر فوتبال ماست و تنها به خاطر دشمنی‌هایی که با برانکو دارد این کار را انجام می‌دهد. وقتی هم به او اعتراض می‌کنند از این موضوع ناراحت می‌شود.


انتهای پیام/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته