دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1393 - 10:03
محمدرضا خاتمی

همه ملت پشت مذاکره‌کنندگان ایستاده‌‌اند/ همبستگی وسیعی در سطح مسئولان درباره مذاکرات وجود دارد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه مردم پشت مذاکره‌کنندگان کشورمان ایستاده‌اند، حمایت‌های رهبری را باعث دلگرمی و پشتوانه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای دانست و عنوان کرد: امیدوارم با وجود این حمایت‌ها یک توافق برد-بردحاصل شود
کد خبر : 3109

محمدرضا خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره سخنان رهبر معظم انقلاب در حمایت از مذاکرات هسته‌ای و تیم مذاکره کننده کشورمان، اظهار کرد: من فکر می‌کنم غیر از عده معدودی که علیه مذاکرات و تیم مذاکره‌کننده سر و صدا می‌کنند، همبستگی و همدلی وسیعی در سطح مسئولان کشور از رهبری تا دولت و سایر نهادها در این باره وجود دارد.


نایب رئیس مجلس در دوره ششم حمایت‌های رهبری از مذاکرات را عامل دلگرمی مردم به مذاکرات و پشتوانه‌ای بزرگ برای مذاکره‌کنندگان ایرانی دانست و گفت: این خیلی خوب است که در موضوع مذاکرات یک صدای واحد از ایران بلند می‌شود و همه ملت پشت مذاکره‌کنندگان ایستاده‌‌اند، خواهان آن هستند که تحریم‌ها برداشته شود و یک توافق سازنده و به قول آقای روحانی برد-برد حاصل شود.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: مذاکره‌کنندگان ایرانی با آشنایی که از وضع جهان و آرایش سیاسی کشورها دارند با درایت و کاردانی مذاکرات را پیش می‌برند؛ البته کار آنان سخت و دشوار است و بیش از هر چیز به حمایت یکپارچه داخلی نیازمند‌اند.


خاتمی ادامه داد: مواضع مقام رهبری نیز از این باره قابل توجه است؛ ایشان از جزئیات مذکرات آگاه هستند و پیچیدگی‌های کار ار هم به خوبی می‌دانند.


او در ادامه در پاسخ به این سوال که به نظر شما پیام حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال چه بود، اظهار کرد: من نمی‌خواهم بگویم که راهپیمایی 22 بهمن مختص به یک موضوع است، بلکه مردم با حضور خود در این راهپیمایی از انقلاب خود حمایت می‌کنند.


نایب رئیس مجلس در دوره ششم اضافه کرد: مردم از آرمان‌های انقلاب‌شان حمایت می‌کنند که یکی از این آرمان‌ها استقلال است. ما می‌خواهیم در برابر قدرت‌های خارجی استقلال خودمان را حفظ کنیم، تصمیم‌گیری در داخل کشور باشد و زیر بار زور نرویم.


خاتمی "آزادی" خواست و شعار دیگر راهپیمایان 22 بهمن عنوان کرد و گفت: مردم در راهپیمایی حضور می‌یابند تا از آزادی حمایت کنند.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تداعی‌کننده سه شعار استقلال، آزادی و جمهوری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته