دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1397 - 00:05
یاران مهربان/ 59

نامیرا؛ روایت قصه عاشورا از کوفه

«نامیرا» داستانی شخصیت‌محور است که واقعه عاشورا را با تمام تردیدهای مردم کوفه برای مخاطبانش روایت می‌کند.
کد خبر : 310846

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «نامیرا» کتابی پژوهشی به شمار می‌رود که صادق کامیار برای نوشتنش آثار تحلیلی و کتاب‌های مقاتل زیادی درباره امام حسین (ع) خوانده است.


این کتاب، داستانی شخصیت‌محور دارد که با خرده‌روایت‌هایش به تغییر روش، هدف، آرزو و عاقبت انسان‌ها اشاره می‌کند. اگرچه این کتاب به سبک رمان‌های کلاسیک نوشته شده و با شروعی آرام و تصویرسازی همراه است؛ اما نویسنده به شکل حرفه‌ای با وارد کردن یک یک شخصیت‌ها به داستانش، آنها را به مخاطب معرفی می‌کند.


این کتاب درباره واقعه عاشوراست و حال و هوای فضای شهر کوفه را پیش از حادثه عاشورا نشان می‌دهد و به نوعی به شک و تردید مردم در حمایت از امام حسین (ع) اشاره دارد.


داستان «نامیرا» درباره پیوستن عبدالله بن عمیر به سپاه امام حسین (ع) است که در آن دختر و پسر جوانی از اهالی کوفه به دلیل رفتارهای متناقض بزرگان کوفه، بین حمایت از امام حسین (ع) و یزید تردید دارند و بدون منفعت‌طلبی برای کشف حقیقت تلاش می‌کنند.


اگرچه این داستان، زبانی روان و امروزی دارد و سعی می‌کند مخاطب را با اختلاف‌های روایت‌ تاریخی درگیر نکند، اما به‌نوعی تأثیر تحقیق‌ها و پژوهش‌های تاریخی نویسنده در اثر مشهود است.


«نامیرا» که پیش از این جایزه جلال آل‌احمد و کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص داده در قالب 334 صفحه و بهای 30 هزار تومان از سوی انتشارات نیستان به چاپ رسیده است.


انتهای پیام/4072/4031/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته