دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس صنعت خودرو اعلام کرد؛

هجوم دلالان به جای مصرف‌کننده واقعی در خرید خودرو

کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه شکاف قیمت خودرو بین بازار و کارخانه ناشی از اختلاف قیمت بین نقطه خرید وفروش خودرو است گفت: در شرایط کنونی دلالان با پایین‌ترین قیمت خودرو را می‌خرند و به بالاترین قیمت می‌فروشند.
کد خبر : 310843

کریمی سنجری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه در شرایط کنونی دلالی و رانت حرف اول و آخر را در بازار خودرو می‌زند گفت: وقتی در یک بازار اقتصادی عرضه وتقاضا دستوری باشد باید منتظر سوداگری دلالان و سوداگران باشیم.


وی با اشاره به اینکه تامین قطعات خودرو با استفاده از نرخ ارز آزاد انجام می‌گیرد گفت: وقتی در بازار آزاد قیمت قطعه خودرو با نرخ ارز محسوب می‌شود چرا شورای رقابت اقدام به سرکوب افزایش قیمت خودرو می‌کند و به خودروسازان قیمت‌های دستوری را ابلاغ می‌کند؟


کریمی سنجری افزود: تعادل میان عرضه و تقاضا همواره در بازارهای مختلف اقتصادی از مسکن گرفته تا خودرو مهم و تاثیرگذار بوده است.


این کارشناس صنعت خودرو افزود: افزایش قیمت نرخ ارز موجب صعودی شدن قیمت خودرو شد ولی در شرایط کنونی توان مالی مردم آن قدر پایین آمده است که قدرت خرید خودرو را ندارند.


وی تصریح کرد: در شرایط کنونی مصرف کننده واقعی خودرو نمی خرد و بازار خرید و فروش در اختیار دلالان و واسطه‌گران است تا از طریق دلالی به سودهای هنگفتی برسند.


این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه شکاف قیمت خودرو بین بازار و کارخانه ناشی از اختلاف قیمت بین نقطه خرید و فروش خودرو است گفت: در شرایط کنونی دلالان با پایین‌ترین قیمت خودرو را می‌خرند و به بالاترین قیمت می‌فروشند.


کریمی سنجری تصریح کرد: وقتی برای ثبت‌نام خودرو از سوی سایپا و یا ایران‌خودرو فراخوان داده می‌‌شود شاهد هجوم مردم هستیم ولی در نهایت افراد کمی موفق به ثبت‌نام می‌شوند.


این کارشناس صنعت خودرو گفت: ثبت‌نام تعداد محدودی از افراد برای خرید خودروهای صفر کیلومتر ناشی از وجود رانت در صنعت خودرو‌سازی است.‌


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته