دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1397 - 02:05
به همت دانشگاه آزاد واحد دامغان منتشر شد؛

«تغذیه در بیماری‌ها» گامی در مبارزه با بیماری‌های مهلک

کتاب «تغذیه در بیماری‌ها» نوشته حسین جلالی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان و اعظم اشرفی کارشناس ارشد صنایع غذایی توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان منتشر شد.
کد خبر : 310820

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب «تغذیه در بیماری‌ها» گامی کوچک در جهت برخورد عالمانه با یکی از معضلات نسل امروز و فردا، بیماری‌های مهلک و ناتوان‌کننده‌ای است که اگر مسلح به سپر شناخت و بینش علمی نباشیم، رشد سریع آن جامعه‌ای ناتوان را به نسل آینده هدیه خواهد کرد.


اطلاعات علمی این کتاب مسیری ارائه خواهد داد تا بر توانایی خواننده در مراقبت از خود و دیگران اثری مثبت داشته باشد.


اطلاعات این کتاب به قضاوت منفی و عوامانه نسبت به رژیم غذایی در بیماران پایان می‌دهد و عبارت رژیم که به غلط تداعی‌کننده کاهش شدید انرژی و مصرف غذاهای خسته‌کننده است را به واژه‌ای مثبت و سازنده تبدیل کرده تا دانش جامعه نیازمند امروز را تعالی بخشد.


این کتاب در 17 فصل تدوین شده است و شامل فصول تغذیه در پرفشاری خون، تغذیه در نارسایی قلبی، تغذیه در بیماری دیابت، تغذیه در کم خونی، تغذیه در بیماری‌های کبدی و ... را شامل می‌شود.


همچنین در بخش پایانی این کتاب همراه فهرستی از جداول غذایی برای هر بیماری به همراه مکمل‌های دارویی آن آورده شده که به خواننده کتاب، این امکان را می‌دهد که در رابطه با انواع رژیم‌های درمانی و بیماری‌ها، اطلاعات خوبی را کسب کند.


کتاب «تغذیه در بیماری‌ها» نوشته حسین جلالی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان متخصص تغذیه و اعظم اشرفی کارشناس ارشد صنایع غذایی در 400 صفحه، شمارگان 2 هزار نسخه، قطع وزیری با قیمت 24 هزار تومان توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان منتشر شد.


انتهای پیام/4072/4031/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته