دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1397 - 17:28

مجری شبکه سلطنتی از بی‌کفایتی مدیرانش پرده برداشت

مجری بخش فارسی رسانه شبکه سلطنتی انگلیسی بی‌بی‌سی در شبکه اجتماعی خود به‌طور رسمی خبر استعفا از حرفه خود را اعلام کرد.
کد خبر : 310805

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پس از شیوع سندروم استعفا در میان کارکنان شبکه بی‌بی‌سی فارسی، این بار پناه فرهاد بهمن، مجری این شبکه رسماً از سمت خود استعفا کرد.


پیش‌ازاین، مهدی پرپنچی، فرداد فرحزاد و جمعی دیگر از مجریان بی‌بی‌سی فارسی از این شبکه کناره‌گیری کرده بودند و حواشی زیادی از اوضاع نابسامان کادر خبری این رسانه منتشرشده بود که از شرایط بغرنج آن حکایت دارد. پناه فرهاد بهمن، در مورد علت خروجش از بنگاه خبرپراکنی انگلیس اظهار داشته است که طی هشت ماه اخیر طی اعتراضی صنفی از حضور در خروجی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی امتناع کرده است.


بهمن در تشریح جزئیات اختلاف خود با این شبه رسانه گفته است: «هرچند مدیریت ارشد به حقانیتم و بازنگری تصمیم‌های ناعادلانه مدیران بخش فارسی رأی داده‌اند، متأسفانه عریان شدن عمق بی‌صداقتی و بی‌کفایتی مدیرانم، تحملشان را برایم غیرممکن کرد و نگذاشت این گره با دست باز شود.‌» وی همچنین در مورد متحمل شدن هزینه‌های سنگین اشتغال در بی‌بی‌سی سخن به میان آورد و ریشه ناکارآمدی‌ها را «در ناآگاهی و کم‌دقتی‌ها و بی‌کفایتی‌های» مدیران این شبکه دانسته است.


خبرنگار مستعفی بی‌بی‌سی فارسی آمار کارکنانی که در طول یک سال گذشته از این شبکه جدا شده‌اند را ده نفر اعلام کرد و افزود که همه آن‌ها به یک دلیل واحد از سمت خود کنار نرفته‌اند که این اعتراف، نشان از عمق فاجعه و چندلایه بودن معضلات در این شبکه مغرض و معاند دارد.


نکته جالب‌توجه اینجاست که بخش اعظم کارکنان و کارشناسان بوقچی فارسی‌زبان استعمار پیر، در زمره پناهندگان و فراری‌ها از کشور هستند و یا از جرگه روزنامه‌نگاران بازداشتی و روزنامه‌های توقیف‌شده به این شبکه پناه برده‌اند. هرچند که این شبکه معاند ادعا می‌کند در قالب یک رسانه حرفه‌ای و با هدف تنویر افکار عمومی به کار خبر مشغول است، اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است.


انتقاد به راهبردها و سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی از طریق گزارش‌های خبری و تحلیلی ملایم به‌نحوی‌که موجب دلزدگی مخاطبان نشود، طرح اخباری از مشکلات آمریکا و اروپا که صرفاً برای همراه کردن بینندگان و تلقین حس بی‌طرفی به آن‌ها منتشر می‌شود، القای تعاریف و واقعیت‌های جعلی و مهندسی‌شده با استفاده از اخباری که در کشور واقع شده و سیاست «دروغ‌گویی از طریق انتشار اخبار صحیح» را دنبال می‌کند، عدم تاخت و تاز به باورها، اعتقادات و نهادهای مذهبی به‌صورت عریان و از جنس شبکه‌های ضدانقلاب و ایجاد تریبونی برای مخالفان و تحریک اپوزیسیون در پوشش ژست‌های روشنفکری از جمله ترفندهای خبری این شبکه است که در قالب جنگ نرم نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی ایران قابل واکاوی است.


انتهای پیام/4077


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته