دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1397 - 13:32
دبیر فدراسیون کاراته در گفتگو با آنا مطرح کرد:

پرداخت بخشی از هزینه‌های اعزام به لیگ جهانی توسط ملی‌پوشان/ هزینه یک اعزام حدود 2 میلیارد تومان می‌شود

دبیر فدراسیون کاراته گفت: ملی‌پوشان کاراته برای حضور در لیگ جهانی آلمان بخشی از هزینه‌های خود را تقبل کردند.
کد خبر : 310802

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، موج گرانی ارز این روزها علاوه بر اینکه اقتصاد ایران را دچار مشکل کرده است، ورزش ایران هم درگیر کرده است و یکی پس از دیگری فدراسیون‌های ورزشی اعزام‌های خود را به رقابت‌های پیش‌رو کنسل می‌کنند. بعد از عدم اعزام کشتی‌گیران آزاد و فرنگی به رقابت‌های بین‌المللی، حالا نوبت به فدراسیون‌های رزمی رسیده است. ملی‌پوشان کاراته شب گذشته برای حضور در لیگ جهانی کاراته وان با هزینه شخصی عازم آلمان شدند تا در این رقابت شرکت کنند. در فدراسیون تکواندو هم اعزام به گرنداسلم به صورت انفرادی شده است.


محسن آشوری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره اعزام ملی‌پوشان کاراته به آلمان با هزینه شخصی گفت: متأسفانه شرایط اقتصادی به‌قدری سخت شده است که نه تنها فدراسیون کاراته، بلکه بیشتر فدراسیون با مشکل روبه‌رو شده‌اند. هزینه‌های بلیط چند برابر شده است و با توجه به افزایش دلار و اعتبارات مشخصی که ما برای هر اعزام داریم این دو مورد با هم هم‌خوانی نداشتند، بنابراین باید شرایطی فراهم می‌شد که ما هم در این رقابت شرکت می‌کردیم و همین اینکه فدراسیون همه اعتبارات را برای یک اعزام هزینه نکند.


وی ادامه داد: درباره این موضوع با ملی‌پوشان مشورت کردیم و قرار بر این شد که ما بخشی از هزینه‌های آنها را پرداخت کنیم و مابقی را خودشان بپردازند، پول بلیط آن‌ها و هزینه ثبت‌نام ورزشکاران از سوی فدراسیون و محل اسکان و تغذیه‌شان را خودشان پرداخت کردند. به طور حتم این شرایط برای رشته کاراته که نخستین حضورش را در المپیک تجربه می‌کند خیلی سخت خواهد بود. ما هشت لیگ جهانی را پیش‌رو داریم و باید تا ماه اردیبهشت 99 در رقابت‌ها حضور پیدا کنیم تا از این مسیر چهار کاراته‌کا ما بتوانند سهمیه المپیک 2020 را کسب کنند. در لیگ جهانی آلمان هم ما باید ملی‌پوشان را اعزام می‌کردیم تا رتبه‌بندی آنها حفظ شود. اما متأسفانه با وضع موجود شرایط اعزام سخت شده است. البته ما لیگ جهانی اسپانیا هم در ماه مهر پیش‌رو داریم و طبق برآوردی که ما داشتیم هزینه هر بلیط برای یک ورزشکار که به اسپانیا اعزام شود، 17 میلیون است. شما حساب کنید اعزام یک تیم کامل با بلیط 17 میلیونی در مجموع چه هزینه سنگینی پیش روی ماست.


دبیر فدراسیون کاراته اظهار کرد: امیدوارم که هر چه زودتر مسئولان برای حل این مشکل فکری کنند. البته ما اطمینان خاطر داریم که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش این مشکل را حل خواهند کرد و شرایط به این صورت ادامه پیدا نمی‌کند. فدراسیون‌های که شانس قهرمانی و کسب مدال دارند، اگر به مسابقه‌ای اعزام نشوند با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شوند.


وی در پایان گفت: ما در ماه آبان رقابت‌های اسپانیا را پیش‌رو داریم که ضریب آن برای المپیک توکیو 12 درصد است. خیلی مهم است ورزشکاران ما در این رقابت حضور داشته باشند، اما طبق برآوردی که داشتیم هزینه اعزام ورزشکاران ما دو میلیارد است که واقعاً اعزام با این مبلغ امکان‌پذیر نیست.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته