دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد:

انتقاد از تدوین لایحه 2 فوریتی به منظور عدم ورود دستگاه‌‎های قضایی و انتظامی به پرونده دانشجویان

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس از تدوین لایحه‌‎ دو فوریتی در دولت در خصوص عدم ورود دستگاه‌های قضایی، انتظامی و امنیتی به امور دانشجویان انتقاد کرد و این رویکرد دولت را پرداختن به امور حاشیه‌ای در شرایط اقتصادی امروز کشور دانست.
کد خبر : 310777

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خانه ملت جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به تصویب لایحه الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در نشست اخیر هیأت وزیران، گفت: به موجب این اصلاحیه، حق آموزش جزء حقوق اساسی افراد است و هیچکس را نمی‌توان به عذری غیر از عدم صلاحیت علمی مقرر، از آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی محروم کرد.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: البته در ادامه این لایحه آماده است که در برخورداری از حق آموزش در مقاطع تحصیلی، افراد دارای سابقه محکومیت قطعی کیفری به جرائم سازمان‌یافته، قاچاق انسان، محاربه و جاسوسی مستثنی هستند.


وی در عین حال یادآور شد: در حال حاضر کشور درگیر بحث‎‌های اقتصادی است و پرداختن به چنین مسائلی آن هم با قید دو فوریت به حاشیه رفتن است.


نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است که هر قوه و دستگاهی باید وظایف خود را انجام ‎دهد و دولت در چنین شرایطی باید به مسائل اصلی کشور یعنی مسئله اقتصاد بپردازد نه اینکه تمرکزش بر روی چند دانشجوی بازداشتی بگذارد.


انتهای پیام/4060


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته