دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1394 - 16:12
صابری با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش:

سال 98 حدود 85 درصد پذیرش دانشگاه‌ها از طریق سوابق تحصیلی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: سال 98 بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید 85 درصد از ورودی دانشگاه‌ها از طریق سوابق تحصیلی دانش‌آموزان باشد.
کد خبر : 31075

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، رضا صابری در اولین روز سی و دومین گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش که امروز 11 مرداد ماه در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است اظهار کرد: همانطور که می دانید حیات جامعه بدون آموزش و پرورش امکان پذیر نیست و باید همواره آموزش در زندگی انسان ساری و جاری باشد.
وی افزود: نباید به آموزش و پرورش نگاه هزینه ای داشت بلکه آموزش و پرورش سرمایه نیروی انسانی آینده کشور را پرورش می دهد که بالاترین ثروت همین سرمایه انسانی است و در هیچ سازمانی نمی توان این نیروی انسانی را پرورش داد.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: باید نگاه به سند تحول بنیادین تغییر کند و به صورت عملیاتی در آموزش و پرورش اجرا شود زیرا این سند می‌تواند بسیاری از نیازهای آموزشی و پرورشی کشور را تامین کند.


وی تصریح کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سیستم ورود دانش آموزان به دانشگاه باید بر اساس سوابق تحصیلی باشد که متاسفانه اکنون با سیستم کنکور سوابق تحصیلی هیچ نقشی در ورود دانش آموزان به دانشگاه ندارد.


صابری گفت: امیدواریم در طی چشم اندازی که وجود دارد در سال 98 بتوانیم 85 درصد از کسانی که جذب آموزش عالی می شوند از طریق سابقه تحصیلی باشد که با شعار این گردهمایی نیز هماهنگی دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته