دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1397 - 10:29
عضو شورای فنی کشتی فرنگی به آنا خبر داد؛

برگزاری مسابقه انتخابی درون اردویی در وزن 82 کیلوگرم

عضو شورای فنی کشتی‌فرنگی گفت:‌ در وزن 82 کیلوگرم به دلیل اینکه سه‌ کشتی‌گیر حضور دارند، انتخابی برگزار می‌کنیم تا نفر نهایی برای رقابت‌های جهانی مشخص شود.
کد خبر : 310710

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، اعضای تیم ملی کشتی فرنگی پس از بازی‌های آسیایی جاکارتا در اردوی آمادگی جهت حضور در رقابت‌های جهانی حاضر شدند. پیش از این ملی‌پوشان فرنگی قرار بود در جام اولگ کارایف در کشور بلاروس شرکت کنند تا در روزهای باقی مانده در رقابت‌های جهانی محک بخورند و ترکیب نهایی تیم هم مشخص شود، اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور و گرانی ارز، اعزام کشتی‌گیران به رقابت‌های بین‌المللی منتفی شد و کادرفنی با نظر شورای فنی و تمریناتی که کشتی‌گیران در اردوی تیم ملی دارند باید ترکیب نهایی را مشخص کنند.


البته تعیین تکلیف وزن 82 کیلوگرم طبق گفته کادر‌فنی هنوز مشخص نیست و گویا قرار است برای این وزن رقابت انتخابی برگزار شود و از بین گزینه‌های مورد نظر یک‌ نفر برای جهانی انتخاب شود.


بهرام مشتاقی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره وضعیت کشتی در روزهای باقی‌مانده به رقابت‌های جهانی مجارستان گفت: بعد از بازی‌های آسیایی اردوی ملی‌پوشان کشتی پس از یک استراحت کوتاه برگزار شد و تا 29 ماه شهریور 97 ادامه خواهد داشت. ما قبل از رقابت‌های جهانی تصمیم گرفته بودیم که ملی‌پوشان را به مسابقه برون مرزی اعزام کنیم تا محک بخورند و ترکیب نهایی هم برای ما مشخص شود، اما متأسفانه به دلیل شرایط بد مالی و مشکلات اقتصادی که در کل کشور اتفاق افتاده است اعزام به این رقابت‌ها منتفی شد.


وی در پاسخ به این سوال که کادرفنی اعلام کرده در وزن 82 کیلوگرم باید انتخابی برگزار شود، اظهار کرد: شورای فنی باید جلسه برگزار کند و اگر هم انتخابی قرار است برگزار شود باید با نظر اعضای شورای فنی باشد. به طور حتم نمی‌توانیم فقط در تمرینات نفر نهایی را انتخاب کنیم، هر چند که وقت آنچنانی هم نداریم، اما به هر‌حال حتماً باید انتخابی برگزار شود.


مشتاقی افزود: ما در وزن 82 کیلوگرم سه کشتی‌گیر در اختیار داریم، سعید عبدولی پس از پایان محرومیت 6 ماه به اردوی تیم ملی دعوت شد و هم‌اکنون در اردو به سر می‌برد. او تازه به این وزن آمده است و باید ببینیم شرایطش به چه صورت است. البته یوسف قادریان و رامین طاهریان هم از کشتی‌گیران این وزن هستند که هر‌ کدام به ترتیب مدال جهانی و قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارند. ما قبل از شروع اردوها به طاهریان اعلام کردیم که خودش را به وزن 82 کیلوگرم برساند و در حال حاضر نمی‌دانم شرایطش به چه صورت است. به هر روی باید انتخابی برگزار شود و آماده‌ترین گزینه را انتخاب کنیم.


وی در واکنش به اینکه شرایط اقتصادی باعث شده زمزمه عدم حضور کشتی‌گیران در رقابت‌های جهانی به گوش برسد، عنوان کرد: متأسفانه شرایط خیلی سخت شده است و تنها این مشکل گریبان ورزش را نگرفته است، بلکه همه بخش‌های جامعه با مشکل روبه‌رو شده‌اند، امیدوارم‌ خیلی زود شرایط تغییر کند، به هر حال عدم حضور کشتی‌گیران در رقابت‌ها به ضرر ورزش ایران است و در آینده مشکل به وجود می‌آید.


مشتاقی در پاسخ به اینکه عدم حضور در رقابت‌های جهانی مشمول جریمه برای ایران نمی‌شود، اظهار کرد: خیر. عدم حضور در رقابت‌های جهانی مشمول جریمه نمی‌‌شود. به هر حال ممکن است یک کشور شرایط حضور نداشته باشد، اما همان‌طور که گفتم عدم حضور کشتی‌گیران در رقابت‌های مختلف آینده کشتی را به خطر می‌اندازد.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته