دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1397 - 23:00
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

FATF نقاط مبهمی دارد/ غربی‌ها سپاه، حشدالشعبی و حزب‌الله را تروریسم می‌دانند

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: غربی‌ها سپاه، حشدالشعبی و حزب‌الله را در معاهده FATF تروریسم می‌دانند؛ ولی معلوم نیست که داعش، جبهه‌النصره و القاعده را نیز تروریسم بدانند.
کد خبر : 310661

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که به قم سفر کرده‌اند، امروز با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کردند.


آیت‌الله مکارم‌شیرازی در این دیدار اظهار کرد: حرف اول در هر کشوری مسئله امنیت است، اگر امنیت نباشد اقتصاد، فرهنگ و امور اخلاقی نیز مختل می‌شود.


وی بیان کرد: تضمین امنیت در گرو پایبندی مردم به اعتقادات مذهبی است. شما اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس بر کارهای فرهنگی نیز متمرکز باشید و امنیت را به‌صورت مسائل معنوی نیز دنبال کنید زیرا تأثیر این روش دائمی خواهد بود.


این مرجع تقلید ادامه داد: در شرایط فعلی کاری کنید که در داخل همه انسجام داشته باشند. در روابط با خارج نیز منسجم باشید زیرا این مسیر منجر به امنیت می‌شود.


وی با بیان اینکه آسیب‌های امنیت را باید بشناسیم، افزود: همه آسیب‌ها خارجی نیستند و برخی ریشه در داخل دارند. یکی از آسیب‌هایی که هنوز حل نشده و به آسانی نیز حل نخواهد شد فضای مجازی است؛ برای مثال 350 هزار کامیون‌دار تصمیم به اعتصاب گرفتند که فضای مجازی وسیله‌ای شد تا این افراد متعهد شوند. فضای مجازی امنیت را شکننده می‌کند. باید از دبستان، دبیرستان و دانشگاه برنامه‌ریزی کنیم تا مردم آگاه شوند.


آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اهمیت توجه دقیق به موضوع FATF گفت: در اینکه باید منابع تأمین مالی تروریسم را کور کنیم شکی نیست؛ اما در اینکه چه کسی تروریسم است و کدام نهاد مصادیق تروریسم را تشخیص می‌دهد ابهام وجود دارد. آنها سپاه، حشدالشعبی و حزب‌الله را تروریسم می‌دانند؛ ولی معلوم نیست که داعش، جبهةالنصره و القاعده را نیز تروریسم بدانند. دومین نقطه مبهم در FATF نظارت بر اطلاعات بانکی است؛ اینکه چه کسی نظارت می‌کند و بر چه اطلاعاتی نظارت می‌شود. ما خودمان که نظارت می‌کنیم تا تخلفی صورت نگیرد. این موضوعات مبهم بوده و شفاف نیست که با بررسی دقیق باید ابهامات برطرف شود.


وی افزود: سؤال اینجاست که آیا مسئله نظارت یک‌طرفه است یا ما نیز می‌توانیم بر آنها نظارت کنیم.


انتهای پیام/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب