دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1397 - 01:40

فاصله ذوب‌آهن با تیم‌های مدعی قهرمانی

تیم ذوب‌آهن برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی لیگ برتر با تیم های مدعی فاصله دارد.
کد خبر : 310596

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال ذوب‌آهن با گذشت 6 هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، تنها اندوخته‌ای هشت امتیازی دارد و در رده هشتم جدول قرار دارد که در صورت پیروزی استقلال در دیدار معوقه برابر نفت مسجدسلیمان به رده نهم جدول سقوط می‌کند.


مهم‌ترین موفقیت ذوب‌آهن کسب عنوان نایب‌قهرمانی آسیا است. این تیم در لیگ برتر قهرمان نشده و این در حالی است که کسب عنوان نایب قهرمان، ایستادن در رده‌های سوم و چهارم جدول هم از نتایج خوب این تیم در لیگ برتر به حساب می‌آید اما هیچ‌گاه جام قهرمانی در دستان بازیکنان این باشگاه دیده نشده است.


ذوبی‌ها که چند فصلی است سعید آذری را به‌عنوان مدیرعامل باشگاه در اختیار دارند، با مربیان مختلفی تلاش کردند به قهرمانی برسند و در این راه ناکام مانده‌اند. آنها این فصل امید نمازی را در رأس کادرفنی قرار داده‌اند تا بلکه با این مربی که زمانی دستیار کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال بوده و در تیم‌های لیگ آمریکا نیز به مربیگری پرداخته، رنگ واقعیت به رؤیای قهرمانی بزنند.


سبزپوشان اصفهانی در هفته نخست نساجی مازندران را در خانه‌اش شکست دادند و در هفته دوم مقابل استقلال به تساوی دو بر دو رسیدند تا امید به موفقیت این تیم در میان هواداران اصفهانی ایجاد شود. شاگردان نمازی در هفته سوم در خانه سایپا به تساوی بدون گل رسیدند و در گام چهارم دربی اصفهان را دو بر یک به سپاهان باختند تا از بالای جدول فاصله بگیرند. پیروزی دو بر یک در خانه ماشین‌سازی در پنجمین دیدار بار دیگر ذوب‌آهن را به جمع تیم‌های مدعی جدول رده‌بندی بازگرداند و در شرایطی که به نظر می‌رسید ذوبی‌ها در ششمین دیدار موفق شوند نوار پیروزی‌های متوالی پدیده را پاره کنند؛ در خانه تن به شکست دادند تا در امتیاز هشت باقی بمانندو از بالای جدول جدا شوند.


ذوب‌آهن در 6 بازی که در رقابت‌های این فصل انجام داده، کاملاً پرنوسان ظاهر شده و علائم تیمی که بتواند برای قهرمانی بجنگد، در این تیم دیده نشده است. البته با گذشت یک‌پنجم از رقابت‌های لیگ برتر، زود است که سبزپوشان اصفهانی را از صف مدعیان خارج کنیم و باید صبر کرد تا عملکرد شاگردان نمازی را در ادامه بازی‌ها دید. بدون تردید اگر ذوب‌آهن بتواند در چند دیدار به پیروزی دست پیدا کند، به صدر جدول نزدیک می شود و با ادامه روند روبه‌رشد خود می‌تواند تا انتهای فصل یکی از تیم‌هایی باشد که برای قهرمانی شانس زیادی دارد.


مهم‌ترین نیاز ذوب‌‌آهن به حضور بازیکنان باتجربه است که در صورت حل این مسئله، می‌توان شاگردان نمازی را یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی دانست. سعید آذری می‌تواند با جذب بازیکنانی که مدنظر سرمربی تیمش هستند، او را در هدایت تیمش بیشتر یاری کند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته