دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1397 - 11:25
وزیر بهداشت:

پیوند روحانیت و دانشگاه اهمیت ویژه‌ای دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیوند روحانیت و دانشگاه اهمیت ویژه‌ای دارد.
کد خبر : 310449

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در مراسم معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: پیوند روحانیت و دانشگاه اهمیت ویژه‌ای دارد و اگر ارتباط این دو نهاد با یکدیگر کاهش یابد، من مقصر اصلی را روحانیت می‌دانم چرا که روحانیت باید اصرار بیشتری به ارتباط با دانشگاه داشته باشند.


وی ادامه داد: جایگاه معلمی و پیامبر گونه روحانیت باعث می‌شود، انتظار بیشتری از آنها داشته باشیم؛ هرچند که دانشگاه‌ها نیز باید برای این ارتباط تلاش کنند.


وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: امیدواریم در این دوره که حجت‌الاسلام رستمی عهده دار مسئولیت شدند، شاهد تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی باشیم تا بتوانیم افرادی را که با ما فاصله فکری دارند را جذب کنیم.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ در ماده دوم اساسنامه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به ایجاد گسترش فضای معنوی، رشد فضائل اخلاقی در دانشگاه‌ها و حمایت فکری تشکل‌های دانشگاهی اشاره شد که موجب تقویت روحیه خودباوری و تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه می‌شود که این مسئله باید بیشتر از قبل مورد توجه قرار بگیرد.


وی با اشاره به نقش روحانیت در دوره‌ پیش از انقلاب گفت: ‌در دوره‌ای که همه جریانات فکری در دانشگاه‌ها حضور داشتند و فضای غالب در دانشگاه‌ها فضای الحاد بود این گوهرهای درخشان توانستند در جمع‌های دانشجویی حتی شده جمع‌های یک تا سه نفره حاضر شوند و برای تعمیق رابطه روحانیت با جامعه و منور کردن قلوب دانشجویان گام بردارند که این تلاش‌ها نتیجه مطلوب را در انتها نشان داد. هر چقدر که ارتباط بین روحانیت و دانشجویان بیشتر شود توفیق بیشتری حاصل می‌شود و روحانیون زیر بیرق اسلام و رسول‌الله که مظهر رحمت و رحمانیت و بخشندگی هستند دانشجویان را جمع می‌کنند.


قاضی‌زاده هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در دوره جدید که دکتر رستمی عهده‌دار این مسئولیت بزرگ شدند اتفاقات بهتری بیفتد و ما شاهد تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها باشیم چراکه این مسئله اهمیت زیادی دارد که بتوانیم افرادی را که با ما فاصله فکری زیادی دارند را جذب کنیم. نسل امروز ما سؤالات زیادی دارد که باید برای آن پاسخ داشته باشیم.


انتهای پیام/4040/4060/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته