دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1397 - 06:16
آنا گزارش می‌دهد؛

10 بمب نقل و انتقالاتی دنیای فوتبال/ از کاشف دست خدا تا خائن بی‌مصرف

نقل و انتقالات در دنیای فوتبال همواره برای هواداران جذابیت خاصی داشته و حتی غیرفوتبالی‌ها را هم درگیر اخبار خود کرده است، بمب‌هایی که دنیای فوتبال را تکان داده است.
کد خبر : 310442

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، کوچ ستاره‌های فوتبال جهان از باشگاهی به باشگاه دیگر به یک امر طبیعی بدل شده است، از انتقال پرسروصدای نیمار به پاری سن ژرمن تا انتقال غیرمنتظره کریستیانو رونالدو به یوونتوس. زمانی این نقل و انتقالات برای علاقه‌مندان به فوتبال جذاب بود و مردم به شدت پیگیر آن بودند اما در حال حاضر این موضوع تبدیل به اپیدمی شده است و در فوتبال به یک سنت دم‌دستی بدل شده است.


در تاریخ فوتبال جهان جنجالی‌ترین نقل و انتقالات کم اتفاق نیفتاده است؛ از دی استفانو، پله و مارادونا تا بکام، فن‌پرسی و نیمار. بیش از اینکه فوتبال برای مردم جذاب باشد حاشیه‌های رخ داده در آن برای هواداران جالب توجه است.


حاشیه‌هایی که فوتبال را در مقایسه با سایر رشته‌ها با اختلاف درصدر محبوب‌ترین رشته قرار داده است، به طوری که انتقال نیمار و رونالدو به پاری سن ژرمن و یوونتوس تمام نگاه‌ها را دوباره به حاشیه‌های فوتبال جلب کرده است.


به همین بهانه در زیر نگاهی می‌اندازیم به 10 نقل و انتقال جنجالی فوتبال از گذشته تاکنون.


1. انتقال نیمار از بارسلونا به پاری سن ژرمن؛ مبلغ 222 میلیون یورو


کمتر کسی فکر می‌کرد که نیمار که در بارسلونا تبدیل به ستاره غیر قابل مهار بود این تیم را ترک کند، اما این غیرممکن، ممکن شد و دلارهای ناصر الخلیفی بالاخره نیمار را وسوسه کرد و این مهاجم خلاق در قبال فسخ قرارداد 222 میلیون یورویی‌اش راهی تیم اول فرانسه شد تا به زعم خود از زیر سایه مسی در تیم آبی و اناری‌پوش خارج شده و تبدیل به نفر اول در تیم پاری سن ژرمن شود.





2. انتقال گابریل باتیستوتا از ریورپلاته به بوکاجونیورز (1990)


بوکاجونیورز که دشمن خونی ریورپلاته به حساب می‌آمد، در سال 1990 در پی اختلاف شدید باتی گل با دانیل پاسارلا سرمربی وقت ریورپلاته این بازیکن را به چنگ آورد تا علاوه بر ریختن زهر خود به رقیب، ستاره آرژانتین را تبدیل به سمبل بمبونرا کند.





3. انتقال گرت بیل از تاتنهام به رئال مادرید؛ سال 2013 (مبلغ: 86 میلیون پوند)


سال 2013؛ اوج هنرنمایی کریس رونالدو در رئال مادرید، یک خبر مادرید را تکان داد، گرت بیل با مبلغ 86 میلیون پوند به رئال مادرید پیوست، انتقالی که رکورد جابجایی سی‌آر‌سون را از منچستریونایتد به رئال شکست.


ستاره سابق تاتنهام که در آن زمان تیمش موفق به حضور در لیگ قهرمانان اروپا نشده بود، رئال مادرید را بهترین گزینه برای درخشش و کسب توپ طلا می‌دید.




4. انتقال دیگو مارادونا از بارسلونا به ناپولی؛ سال 1984 (مبلغ: 8 میلیون پوند)


ایتالیا در آن زمان زیر یوغ دو تیم آث‌میلان و یوونتوس قرار داشت و نیاز بود تا این انحصارطلبی به هر طریقی که شده شکسته شود و چه کسی بهتر از دیگو آرماندو مارادونا فوق‌ستاره بارسا.


مارادونا که به بی‌نظمی و شب‌بیداری معروف شده بود سران بارسا را وادار کرد که قلم قرمز روی اسم دیگو بکشند و او را راهی ایتالیا کنند.






5. انتقال کارلوس توز از منچستریونایتد به منچسترسیتی؛ سال 2009 (مبلغ: 25.5 میلیون پوند)


کارلوس توز در سال 2009 خبرساز شد، ستاره دوست‌داشتنی سر آلکس فرگوسن که با گلزنی‌هایش دل سرمربی وقت شیاطین سرخ را آب می‌کرد، در اقدامی جالب راهی منچسترسیتی شد، باشگاهی که فرگوسن اصلاً دل خوشی از تیم رقیب نداشت.


کارلوس با گلزنی‌های پیاپی برای تیم جدیدش زمینه‌ساز قهرمانی این تیم در سال 2012 شد.





6. انتقال لوئیس فیگو از بارسلونا به رئال مادرید؛ سال 2000 (مبلغ: 36.2 میلیون یورو)


لوئیس فیگو ستاره بارسلونا در انتقال فوق جنجالی و در میان بهت هواداران آبی و اناری‌پوش، راهی رئال مادرید رقیب بی‌چون و چرای بارسلونا شد تا یکی از جنجالی‌ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال را رقم بزند.


لوئیس فیگو زمانی که برای بازی با تیم سابقش پای به نیوکمپ نهاد، «بنر خائن» را پیش‌روی خود دید و هرگز فکرش را نمی‌کرد که هواداران بارسا چنین لقبی به او بدهند، اما تیفوسی‌های عصبانی تیم رقیب نمی‌توانستند با گل و شیرینی از بازیکن سابقشان پذیرایی کنند.


7. انتقال آلفردو دی‌استفانو از میلیوناریوز به رئال مادرید؛ سال 1953


جنگ سیاسی بارسلونا و رئال مادرید به داخل فوتبال هم کشید و دو باشگاه اسپانیایی برای شکار دی‌استفانو خیز برداشتند، در حالی بارسایی‌ها با باشگاه ریورپلاته به توافق کامل رسیده بودند، رئال قبل از آن کار انتقال این مهاجم را تمام کرده بود.





8. انتقال روبرتو باجو از فیورنتینا به یوونتوس؛ سال 1990 (مبلغ: 8 میلیون پوند)


باخت به یوونتوس در فینال جام یوفا 1990 باجو را حسابی عصبانی کرد، به طوری که او مجبور شد بعد از باخت فیورنتینا به بانوی پیر از جمع آنها جدا شده و به تیم یوونتوس بپیوندد تا عناوین اروپایی را یک به یک درو کند.


خیابان‌های شهر رنسانس پر شده بود از بنر اعتراضی هواداران تیفوسی بنفش‌ها.





9. انتقال اندی کول از نیوکاسل یونایتد به منچستریونایتد؛ سال 1995 (مبلغ: 7 میلیون پوند)


اصرار فرگی برای جذب بهترین مهاجم نیوکاسل، کوین کیگان را از کوره به در برد، کوین که اصلاً دوست نداشت کول را از دست بدهد، در نهایت با بازیکن سیه‌چرده‌اش به اختلاف خورد و جواز جدایی او را برای پیوستن به جمع شیاطین سرخ امضا کرد.


اتفاقی که بعدها کیگان به دلیل عصبانیت کلاغ زاغی‌ها عطای کار تیم را به لقایش بخشید تا مجبور نباشد مدام به سؤال هواداران پاسخ دهد.




10. انتقال مو جانسون از نانتس به رنجرز؛ سال 1989 (مبلغ: 1.9 میلیون پوند)


جانسون که قول داده بود به سلتیک برود در آخرین ثانیه‌ها تمام معادلات را با پیوستن به تیم رقیب یعنی گلاسکورنجرز تغییر داد و از آن پس هواداران دوآتیشه سلتیک تمام تصاویر موجو را آتش زدند و از او یک هیولا ساختند.


کاتولیک‌های وفادار به سلتیک دیگر اسم و تصاویر جانسون را از ورزشگاه‌ها و خانه‌های خود جمع کردند.





انتهای پیام/ب/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته