دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1397 - 23:39
لاریجانی:

دشمن به دنبال جدا کردن مردم از انقلاب است/ ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جریاناتی در دنیا مخصوصا توسط آمریکایی‌ها ایجاد شده که قصد دارند مردم را از انقلاب جدا کنند.
کد خبر : 310373

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، علی لاریجانی عصر امروز در ادامه سفر سه روزه خود به استان فارس، در نشست شورای اداری شهرستان نی‌ریز، اظهار کرد: باید گفت نی‌ریز قابلیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف دارد و این حق را دارید که مطالباتی برای شهر خود داشته باشید و خواسته‌های شما صحیح است که باید پیگیری شود.


رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهری که پشتوانه قوی از نظر فکر، علم و هنر دارد، این انتظار را دارد که شاهد پیشرفت باشد و ما نیز این حق را قبول داریم، گفت: استان‌های مختلفی در زمینه قیر مشکل دارند و این موضوع قابل‌حل است، در بودجه نیز این موضوع در نظر گرفته شد تا مشکلات این‌چنینی وجود نداشته باشد.


رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه به دلیل حوادثی که اتفاق افتاده مقداری تخصیص اعتبارات دچار مشکل شده و بر اساس گزارشی که از آقای نوبخت دریافت کرده‌ام، 25 درصد از بودجه عمرانی دریافت شده که باید سهم بودجه استانی را پیگیری کنیم، ادامه داد: دلیلی ندارد تا به شما اعتبار کمی داده شود و این موضوع صحت ندارد، در کشور ما رهبری پارسا وجود دارد که همه جای کشور را می‌شناسد و مراقبت دارند این افتخاری برای کشور است که در رأس آن ولایت‌فقیه است و ایشان بر روی این امور توجه دارند، وجود این مسائل در ذهن آزاردهنده است، مسئولین کشور به دنبال آبادانی آن هستند.


وی با تأکید بر اینکه آبادانی یک کشور، رونق و رفع بیکاری آن به اجرای تعدادی پروژه وابسته نیست، آبادانی زمانی ایجاد می‌شود که اقتصاد در دست مردم و دولت تسهیل‌کننده باشد، عنوان کرد: زمانی که 90 درصد بودجه در زمینه بودجه جاری هزینه می‌شود بودجه عمرانی کاهش پیدا می‌کند، ادارات مفصلی داریم که این موضوع مثبت نیست، کشور باید با یک‌چهارم نیروی انسانی موجود اداره شود، رقم بزرگی از هزینه‌های کشور در بخش اجرایی هزینه می‌شود، باید قبول کنیم اقتصاد زمانی زاینده و سازنده است که در دست مردم باشد و دولت در محل‌هایی که بخش خصوصی نمی‌تواند حضور پیدا کند کمک‌کننده باشد.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 600 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه‌تمام در کشور داریم که دولت به‌تنهایی توان اتمام آنها را ندارد و این پروژه‌ها باید به بخش خصوصی سپرده شوند، تصریح کرد: نقدینگی اگر به سمت آبادانی کشور سوق داده شود مشکلات موجود به وجود نمی‌آیند.


وی با اشاره به اینکه مقررات اضافه را باید از پیش پای سرمایه‌گذاران برداریم، ادامه داد: مسئولین در کشور ما به دست مردم انتخاب می‌شوند که این موضوع جای افتخار است و ملزوماتی دارد، در منطقه ما کشورها یا قبیله‌ای اداره می‌شوند و یا اینکه اگر دموکراسی دارند ارتش آن‌قدر در آنها نفوذ دارد که دموکراسی را تحلیل می‌کنند، کشوری مانند ایران که در دست آمریکایی‌ها بود و استقلالی از خود نداشت تغییر ماهیت داده و کشوری انقلابی شده است این به دلیل حضور مردم در صحنه است که دستاوردی بزرگ محسوب می‌شود.


رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جریاناتی در دنیا مخصوصاً توسط آمریکا ایجاد شده که فکر می‌کنند می‌توانند مردم را از انقلاب جدا کنند که تصور آنها اشتباه است، تا اعمال تحریم‌ها فشار را بر روی مردم افزایش می‌دهند، گفت: زمانی که توافق هسته‌ای را پذیرفتیم برای کاهش فشار بر روی مردم بود اکنون به‌گونه‌ای که مردم را مأیوس کند فشار را بر روی آنها افزایش می‌دهند، مردم حاکمیت را انتخاب کردند هرچند که ممکن است گلایه‌هایی داشته باشند.


وی با اشاره به اینکه هدف دشمن این است که با اقدامات خود استقلال و امنیت کشور را از بین ببرد، ادامه داد: در شمال غرب و جنوب شرق ایران تمامی گروهک‌ها را مسلح کردند اما به دلیل حضور سپاه نمی‌توانند اقدامی داشته باشند، برای برهم زدن امنیت ایران گروهک‌ها را تجهیز می‌کنند اما این ملت یک ملت مقتدر است، ملت ایران در زمان جنگ نیز فشار زیادی را تحمل کرد اما متحد بود اکنون نیز این‌گونه است.


لاریجانی با تأکید بر اینکه ایران با پشتوانه خون شهدا ندای انقلاب اسلامی را پایدار کرد و اقدام امام خمینی (ره) در ایران بی‌سابقه بود، اظهار کرد: در منطقه‌ای که همه نوکر آمریکا بودند امام خمینی (ره) ملت ایران را نجات داد و پای آن ایستاد و اکنون انقلاب اسلامی به الگویی برای سایرین تبدیل شده، داشتن استقلال بدون مشکل نیست.


رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه باید تحلیل مشترکی داشته باشیم و کار همه ما باید کمک به یکدیگر باشد، ادامه داد: باید به یکدیگر اطمینان داشته باشیم، فضای ظن و گمان کشور را تضعیف می‌کند.


وی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی به دلیل مشکلات موجود فشار بر اقشار مختلف وجود دارد و این‌گونه نیست که منابع وسیعی در مرکزیت وجود داشته باشد، عنوان کرد: با مشاهده قانون بودجه متوجه می‌شوید که منابع وسیعی وجود ندارد و این‌گونه نیست که منابع وجود داشته باشد اما سهم استان‌ها پرداخت نشود.


رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه اگر هدف ما توسعه کارآفرین و استفاده از نیروهای جوان باشد فضای موجود تغییر می‌کند، داشتن نیروهای جوان متخصص یک قدرت پرش برای کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: عوارض مطرح شده در این نشست را پیگیری می‌کنیم، در زمینه رفع مشکلات آب در بخش شیرین کردن آب و آبیاری نوین اقداماتی صورت گرفته است.


گفتنی است اصغر مسعودی در ادامه نشست با بیان اینکه نی‌ریز دارای ظرفیت‌های بزرگ صنعتی، معدنی و گردشگری است، گفت: این شهر دارای رتبه اول تولید پسته و رتبه دوم تولید انار در استان را دارد و در جایگاه دوم تولید انجیر در کشور قرار گرفته است.


نماینده مردم استهبان و نی‌ریز با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر قانون پذیری و اجرای قوانین تأکید دارند، ادامه داد: متأسفانه قوانین در حوزه صنعت و معدن اجرا نمی‌شود، علیرغم اینکه در قانون آمده است که حقوق معادن به‌صورت صددرصدی تخصیص پیدا کند تاکنون این اتفاق صورت نگرفته و این قانون اجرا نشده است.


وی با تأکید بر اینکه سهم آلایندگی معادن تخصیص پیدا نکرده است، عنوان کرد: احیای تالاب‌هایی که در معرض تهدید هستند باید اجرا شود اما متأسفانه آب تالاب بختگان در حال خشک شدن است و حقی پرداخت نمی‌شود، باید بودجه‌ای برای مردمی که در کنار آبی که در حال تبخیر شدن است، در نظر گرفته شود.


همچنین گفتنی است در این نشست با موافقت استاندار 100 میلیون تومان بابت آسفالت کردن یکی از جاده‌های روستایی شهرستان نی‌ریز به طول 600 متر اختصاص یافت.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته