دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اجلاس روسای دانشکده‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

طباطبایی: ما خانواده پزشکی دانشگاه آزاد هستیم/ ابطحی:‌ ارزشیابی وزارت بهداشت با وجود سختگیری کار درستی است

اولین کارگاه آموزشی بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات آموزشی درمانی دانشکده‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال با حضور روسای 15 واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد برگزار شد.
کد خبر : 31035

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، دکتر سید محمود طباطبایی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی ضمن خیر مقدم به مدعوین حاضر در جلسه اظهار داشت: ما در حال حاضر 14 واحد دانشکده علوم پزشکی داریم که این باعث افتخار دانشگاه آزاد است. امر آموزش آن هم در رشته پزشکی که با سلامت مردم سرو کار دارد، برای ما که یکی از مهم ترین رشته های آموزشی دنیا را رهبری می کنیم امری بسیار خطیر است.


وی افزود:‌ نقش دانشگاه آزاد اسلامی با سابقه 33 ساله در آموزش پزشکی و سهم بالایی که در اداره خدمات آموزشی و تامین فارغ التحصیل برای کنترل کادر نیروی سلامت کشور دارد بر کسی پوشیده نیست.


دکتر طباطبایی در ادامه اظهار داشت: در ابتدای انقلاب حدود 4 هزار پزشک به دلایل مختلف مهاجرت کردند و ما ماندیم و انقلاب و 12 هزار پزشکی که اکثرا در مسئولیت آموزشی قرار داشتند 4 هزار پزشک هم از خارج از کشور به ایران آمده بودند و به طبابت مشغول بودند اکثر این پزشکان هم در سطح لیسانس پزشکی بودند. با شروع جنگ تحمیلی یکی از ابزار مبارزه ما همین رشته پزشکی بود و به لطف رهبر فقید انقلاب که به آموزش و پرورش برکت داد این تعداد قلیل پزشک حضور و پر رنگ و معنا داری را در جنگ داشتند. بیمارستان های صحرایی ما به طور بی نظیری در ارائه خدمات درمان به نیروهای رزمنده فعالیت می کردند و این برگ زرین در افتخارات ایران وجود دارد که ما در دوران جنگ تحمیلی با بیماری واگیرداری در کشور مواجه نشدیم.


رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران شمال با اشاره به شکل گیری و توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نقش آن در تامین نیازهای پزشکی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسیار ارزنده ای را در تامین نیروهای ماهر ایفا کرده است. دانشگاه آزاد با شعب مختلف پزشکی می تواند یک خانواده باشد ما خانواده پزشکی دانشگاه آزاد هستیم و با علم به وجود کمبود و نارسایی ها به عنوان یک خانواده باید نواقص یکدیگر را بپوشانیم و از نکات مثبت یکدیگر استفاده کنیم.


وی تاکید کرد:‌ باید بدانیم که آبروی رشته پزشکی غیر قابل بازگشت است و هر دانشجویی که فارغ التحصیل می شود سرنوشت انسان های بسیاری را در دست می گیرد و هر خطایی ممکن است آخرین خطای او باشد. برای همین ما دانشکده های علوم پزشکی باید با یکدیگر میثاق ببندیم و همان طور که اعضای خانواده اجازه نمی دهند مشکلی برای اعضای دیگر پیش بیاید ما هم این اجازه را ندهیم. مسیر امروز ما مسیر حل مشکل است.


دکتر طباطبایی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: نام، افتخار و خدمات دانشگاه آزاد اسلامی در طول سال های گذشته چشمگیر بوده است و ما با 5 میلیون فارغ التحصیل رشته پزشکی حرف های زیادی را خواهیم زد.



ابطحی:‌ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی برای مدیریت زمان پا به عرصه گذاشته است


در ادامه این نشست دکتر ابطحی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی سلام ریاست دانشگاه آزاد را به مدعوین در جلسه ابلاغ کرد و گفت: دکتر میرزاده از مسئولین بزرگ و مفاخر بزرگ کشوری محسوب می شوند تا حدی که در هر جا بوده تاثیرات بسیاری داشته و خوشحالیم که به عنوان استاد فرهیخته و مدیر اجرایی موفق در دانشگاه آزاد حضور دارد.


وی افزود: دکتر میرزاده با دو برنامه ارتقاء کیفی و کمی در تحصیلات تکمیلی و ارتقاء آموزشی در کلیه سطوح، وارد دانشگاه آزاد شد.


ابطحی در ادامه تصریح کرد: اصل اصلی مدیریت تغییر و اعتماد سازی است و مدیر توانمند اول اعتماد را فراهم می سازد. اگر شما هم در بین مدیران و کارکنان ایجاد اعتماد کنید می توانید موقعیت بهتری را در حوزه مدیریت علوم پزشکی داشته باشید. در بحث پزشکی مدیریت زمان شاخص اصلی مدیریت است به عنوان مثال طی سال های گذشته تجهیزات برای دانشگاه خریده شده ولی انگار دست نخورده است و شامل مرور زمان شده است. ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی برای مدیریت زمان پا به عرصه گذاشته است.


معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به دو بحث مهم علم و تولید سلامت در علوم پزشکی تاکید کرد: ما مسئول جان مردمیم و باید در این حوزه آموزش بدهیم وارزشیابی وزارت بهداشت با وجود سختگیری کار درستی است چرا که در حوزه پزشکی آسان گرفتن کار درستی نیست.


وی ادامه داد: ما به کمک دکتر میرزاده توسعه کیفی با آمایش سرزمینی را متناسب با نیازها همراه کردیم. دکتر میرازده تمامی واحدهای شمال شهر را در سه بلوک جمع کردند و تجمیع اول را که کم کننده هزینه ها بوده اجرا کرد در تجمیع دو در هم افزایی قدرت و نیروی انسانی با صرفه جویی در فضاها توجه شد. دکتر میرزاده در تجمیع 1و2 هم افزایی و هماهنگی را مد نظر قرار داد.


دکتر ابطحی در پایان اضافه کرد: شما به تنهایی نمی توانید کارها را به پیش ببرید و باید با همدلی و همزبانی جلو بروید چرا که ارتباط، توفیق مدیریت است. نباید از حقوق بیشتری استفاده کنیم و باید با همدلی کارها را پیش ببریم.


در ادامه این نشست با سخنرانی معاونان دانشگاه علوم پزشکی چالش های پیش روی این رشته بررسی شد و همین طور اساتید مختلف شیوه های جدید آموزش پزشکی را برای حاضران عنوان کردند. در پایان نیز روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور سوالات خود را با معاونت پزشکی دانشگاه آزاد مطرح کردند.


تصویب آیین نامه داخلی اجلاس دوره ای روسای دانشگاه های پزشکی با هدف هماهنگی وحدت رویه و دست یابی به روش های درآمد زایی و کاهش هزینه ها، نیز حسن ختام این نشست بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته