دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1397 - 18:43

سفر رئیس‌جمهور کره جنوبی به پیونگ‌یانگ

رئیس‌جمهور کره جنوبی برای شرکت در یک نشست دوروزه در صدر هیأت تجاری 200 نفره‌ای به پیونگ‌یانگ سفر می‌کند.
کد خبر : 310318

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اخبار کره شمالی، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که سئول قصد دارد هیأتی حدود 200 نفر را برای اجلاس بین دو کره به کره شمالی بفرستند و همچنین امیدوار است تا قراردادهایی تجاری با پیونگ‌یانگ امضا کند.


یک مقام ارشد در ریاست‌جمهوری کره جنوبی در نشستی خبری گفت: حجم این هیئت‌مدیره با توجه به نیاز حداقل 100 نفر برای انجام پروتکل‌های امنیتی و اداری و خبری، به‌طور غیرمعمول زیاد نیست. با این‌حال، اضافه کردن تجار کره جنوبی به هیأت‌مدیره چیزی است که نیازمند بررسی و بازنگری بیشتر است.


وی افزود: ما همچنین در مورد ترکیب هیأت‌مدیره در حال بحث و تهیه نظرات هستیم. امیدواریم که بازرگانان هم به این هیئت ملحق شوند، اما هنوز در حال بررسی هستیم که به چه میزان و چه کسانی را می‌توانیم دعوت کنیم.


سئول و پیونگ‌یانگ قبلاً قبول کرده بودند که 18 تا 20 سپتامبر (27 تا 29 شهریور)، جلسه سوم میان رئیس‌جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برگزار خواهد شد.


دولت کره جنوبی قبلاً رهبران تجاری را در قالب هیأت‌های همراه برای اولین و دومین اجلاس بین دو کره که در پیونگ‌یانگ برگزار شد، فرستاده بود.


انتهای پیام/4077/4068/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته