دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1397 - 16:47

تکذیب خبر کاندیداتوری حکیم برای پست نخست‌وزیری عراق

دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملّی عراق در بیانیه‌ای شایعه کاندیداتوری سید محسن حکیم برای تصدی پست نخست‌وزیری را تکذیب کرد.
کد خبر : 310293

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از دفتر اطلاع‌رسانی جریان حکمت ملّی عراق در ایران، جریان حکمت ملّی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «برخی از رسانه‌های عراقی کلیپی ساختگی منتشر کرده‌اند که درواقع حلقه‌ای از سلسله تخریب‌های برنامه‌ریزی شده است و افراد جیره‌خوار و دست‌نشانده، مدیریت آن را در پشت پرده برعهده دارند. حمایت مالی از این افراد از سوی گروهی انجام می‌شود که دروغ، توهین و متشنّج کردن اوضاع بخشی از شخصیت آن‌هاست.»


در ادامه این بیانیه آمده است: «در این کلیپ یک خبر صوتی ساختگی پخش می‌شود که کاملاً بی‌اساس است و در آن رهبر جریان حکمت ملّی، سید محسن حکیم را به عنوان نامزد پست نخست‌وزیری مطرح می‌کند. این کلیپ حاوی صدای جعل‌شده و تصویر قدیمی مربوط به کنفرانس خبری رهبران دو جریان صدر و حکمت است که با استفاده از روش‌های الکترونیک و فناوری‌های شناخته‌شده، با هم ترکیب شده است.»


دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملّی با بی‌ارزش خواندن این اقدام افزود: «چنین فعّالیت‌هایی ناشی از دستپاچگی دیگری است که گواهی بر عمق درماندگی، آشوب و نگرانی درماندگان و برخی از عزیزان در رابطه با دستاوردهای سیاسی مثال‌زدنی جناح‌های ملّی‌گرا است که برای تحقق اصلاحات جامع و بازسازی حقیقی همواره در تلاشند. از همه رسانه‌های محترم، حرفه‌ای، ملت عزیز عراق و اعضای وفادار جریان حکمت ملّی تقاضا داریم تا از رویه چنین افرادی پیروی نکنند و همواره در راستای از بین بردن و تکذیب خبرهایی از این دست تلاش کنند. ملّت عراق نباید وقت خود را صرف این دروغ‌های بی‌ارزش و این افراد شایعه‌پراکن کنند.»


این بیانیه می‌افزاید: «سید محسن عبدالعزیز حکیم بارها موضع خود را دراین‌باره بیان کرده است. وی هرگز برای تصدی هیچ‌یک از مناصب رده بالای دولتی کاندید نشده است، زیرا این موضوع را جزو اولویت‌ها و برنامه‌های خود نمی‌دیده است. سید محسن حکیم در راستای مسئولیت‌پذیری و انجام مسئولیت دینی همواره مسیر طولانی و رویکرد خود درباره خدمتگزاری ملّت عراق و رها کردن آنان از همه اشکال ناکامی، عقب‌ماندگی و شکست را در پیش داشته است.»


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب