دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1397 - 04:44
سرمربی تیم ملی شیرجه در گفتگو با آنا:

حضور مربی خارجی خوشحالم می‌کند/ نیاز شیرجه به پشتوانه‌سازی

سرمربی تیم ملی شیرجه گفت: آمدن سرمربی خارجی شیرجه خوشحالم می‌کند و می‌توانم در کنار او دانش مربیگری‌ام را افزایش دهم.
کد خبر : 310273

قائم میرابیان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره اینکه تیم ملی شیرجه نتوانست در بازی‌های آسیایی جاکارتا، انتظارها را برآورده سازد، گفت: پیش از شروع رقابت‌ها به خوبی می‌دانستیم که در جاکارتا تمامی تیم‌های پرقدرت آسیا حضور دارند و برای رسیدن به مدال‌های ماده‌های مختلف حداکثر تلاش خود را می‌کنند. مطابق انتظار هم تمامی مدال‌های طلا به چینی‌ها رسید و دیگر کشورهای شرق آسیا به مدال‌های باقی‌مانده رسیدند.


وی ادامه داد: در خصوص عملکرد تیم شیرجه ایران و عدم کسب مدال در این بازی‌ها، باید گفت که ما پیش از شروع بازی‌ها هم گفته بودیم که مدالی نخواهیم گرفت و در ایده‌آل‌ترین شرایط رتبه چهارم را به‌دست می‌آوریم. متأسفانه در روز قبل از مسابقه نماینده‌های ایران، شهرام نظرپور دچار مصدومیت شد و ما در ماده تخته سه متر هماهنگ رتبه چهارم مدنظرمان را از دست دادیم. در رشته سکو نیز دو شیرجه‌روی ایران نتوانستند عملکردی که در ایتالیا داشتند را تکرار کنند و در رده ششم قرار گرفتیم. در بخش انفرادی هم، مجتبی ولی‌پور تمام تلاش خود را برای کسب رتبه‌ای مناسب انجام داد اما قدرت حریفان بیشتر از او بود و در پایان در رده هشتم قرار گرفت.


سرمربی تیم ملی شیرجه در مورد اینکه بحث مصدومیت شهرام نظرپور باعث انتقادهایی به او شده است، اظهار کرد: نظرپور مصدومیت مزمن داشت و قرار بود اگر موفق نشود به شرایط ایده‌آل برسد، به رقابت‌ها اعزام نشود اما او موفق شد در وضعیت خوبی راهی جاکارتا شود. نظرپور در روز قبل از مسابقه، دچار آسیب‌دیدگی شد و دو تا از مهره‌های دیسک کمر او مشکل پیدا کرد که با تزریق مستقیم آمپول کورتون به مسابقه سکو رسید. نظرپور همه تلاش خود را کرد اما موفق نشد عملکردی که دوست داشت را ارائه کند.


وی در خصوص اینکه کسب مدال واترپلو در بازی‌های آسیایی، انتظارها را از شنا و شیرجه بالا برده است، بیان کرد: کسب مدال برنز در جاکارتا از سوی واترپلوئیست‌های ایران باعث خوشحالی همه اهالی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو شد. محسن رضوانی رئیس فدراسیون از هر سه رشته به خوبی حمایت کرد و تدارک‌هایی خوبی صورت گرفت. البته چون احتمال کسب مدال واترپلو بیش از شنا و شیرجه بود، به این رشته از لحاظ رسانه‌ای بیشتر توجه شد.


میرابیان افزود: در رشته شیرجه انتظار کسب مدال وجود نداشت و ما اعلام کرده بودیم که اگر ملی‌پوشان ما بتوانند کمی بهتر از رکوردهایی که در تمرین‌ها و رقابت‌های ایتالیا ثبت کردند را اجرا کنند، نهایتاً چهارم می‌شویم. باید اردوهای خارجی ملی‌پوشان شیرجه افزایش پیدا کند تا بتوانیم به عملکردی بهتر نزدیک شویم.


سرمربی تیم ملی شیرجه در واکنش به احتمال حضور مربی خارجی در ایران گفت: من خوشحال می‌شوم و از این طرح استقبال می‌کنم. عملکرد من به عنوان مربی و سرمربی تیم ملی شیرجه، در اندازه کسب مدال در رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی و رقابت‌های قهرمانی آسیا بود. برای آنکه بتوانیم مدال‌های خوشرنگ بازی‌های آسیایی را به‌دست آوریم و حتی در المپیک هم نماینده داشته باشیم، بهتر است از مربی خارجی استفاده کنیم.


میرابیان خاطرنشان کرد: با حضور مربی خارجی، شیرجه هم مانند واترپلو که با آمدن الکساندر چیریج که رشد بسیار خوبی پیدا کرد، می‌تواند پیشرفت کند چرا که خون تازه‌ای به آن تزریق می‌شود. امثال من هم با کار کردن در کنار مربی خارجی می‌توانیم از دانش او استفاده کنیم و در آینده بیشتر به شیرجه ایران کمک کنیم. ما در شرایط کنونی تنها مجتبی ولی‌پور و شهرام نظرپور را داریم که می‌توانند به تورنمنت‌های معتبر اعزام شوند و جایگزین‌های مناسبی برای این دو نفر نداریم. شیرجه نیاز به پشتوانه‌سازی دارد و امیدوارم با حضور مربی خارجی این امر محقق شود.


انتهای پیام/4048/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته