دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر انجمن قطعه سازان در گفتگو با آنا:

علت افزایش قیمت‌ خودرو مشخص شد

دبیر انجمن قطعه سازان در گفتگو با خبرگزاری آنا درباره علل افزایش قیمت خودرو و التهابات اخیر بازار، شفاف‌سازی کرد.
کد خبر : 310260

محمدرضا نجفیمنش دبیر انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره مشکل عدم عرضه خودرو توسط تولیدکنندگان داخلی به علت نبود یا کمبود قطعات خودرو و نداشتن امکان تولید، گفت: دقیقا یکی از علتهای عرضه نکردن خودرو توسط تولیدکنندگان نبود و یا کمبود قطعات است. اگر خودرویی یک قطعه نداشته باشد، ناقص محسوب شده و امکان تحویل آن به مشتری وجود ندارد.


وی با تأکید بر اینکه با کمبود قطعه در صنعت خودروسازی روبهرو هستیم، تصریح کرد: ما در وضعیت خوبی نیستیم چرا که از ترخیص برخی قطعات وارد شده در گمرک به علت قوانین و مقررات جلوگیری شده است.


دبیر انجمن قطعه سازان تأکید کرد: مشکل دیگر پرداخت نکردن پول قطعهسازان است که آنها نتوانستند قطعه مورد نیاز را تولید کنند. همچنین علت دیگری که به این کمبود قطعه دامن زد، نبود امکان ثبت سفارش توسط قطعهسازان بود، بهدلیل آنکه قطعهسازان نتوانستند ثبت سفارش کنند و قطعات مورد نیاز را وارد کنند، دچار کمبود قطعه در بازار شدیم.


نجفیمنش درباره اولویت حل بحران تولید خودرو توسط خودروسازان، افزود: با توجه به شرایط موجود بایستی آن دسته از قطعاتی که خودروسازان و قطعهسازان در گمرک دارند ترخیص شود. با این اقدام بخشی از مشکل تولید خودروی کشور برطرف میشود؛ در مرحله بعد باید آن قطعاتی که قطعهسازان نتوانستند ثبت سفارش و در نهایت بخرند را تأمین کنند و در مرحله آخر باید هرچه سریعتر بدهی به قطعهسازان را پرداخت کنند.


انتهای پیام/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته