دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کشتی‌آرای در گفتگو با آنا:

سکه طلا 800 هزار تومان حباب دارد/ تأثیر ممنوعیت خروج سکه در بازار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه در تعیین قیمت سکه دو فاکتور ازجمله قیمت ارز و میزان تقاضا تأثیر‌‌ مستقیم دارد، گفت: اگر تقاضای بیش از اندازه وجود نداشته باشد، قیمت سکه ۸۰۰ هزار تومان کاهش پیدا خواهد کرد.
کد خبر : 310244

محمد کشتی‌آرای در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا در پاسخ به این سؤال که آیا انتشار خبر ممنوعیت خروج سکه از کشور تأثیر‌‌ی مثبت در بازار دارد یا خیر؟ گفت: بله اخباری از این دست موجب کاهش التهابات بازار می­‌شود و التهابات بازار که بر اساس تقاضای بی‌رویه ایجاد شده است، از بین برود.


رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مورد ممنوعیت خروج طلا، توضیح داد: موضوع ممنوعیت خروج طلا از کشور موضوع جدیدی نیست، از گذشته خروج طلا و سکه ممنوع بوده و تنها افراد می‌توانستند۱۵۰ گرم طلا و ۵ عدد سکه از کشور خارج کنند.


وی درباره تأثیر‌‌ این محدودیت‌­ها بر بازار سکه و طلا، تصریح کرد: اینگونه محدودیت‌ها به علت قوانین سفت و سخت موجود گذشته تأثیر‌‌ی در افزایش التهاب موجود در بازار سکه ندارد و برای کاهش تقاضا مفید خواهد بود.


کشتی‌آرای با بیان اینکه در تمام دنیا کشورها برای ورود و خروج طلا محدودیت‌هایی مقرر می­‌کنند، توضیح داد: در برخی از کشورهای اروپایی امکان ورود طلا بیشتر از ۱۰۰۰ یورو وجود ندارد و در صورتی که کسی بخواهد بیش از 1000 یورو طلا وارد کند، باید آن را ابراز کند؛ در هنگام خروج از کشور نیز تنها مجاز به همراه داشتن همان میزان طلا با خود است.


رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه تنها یک فاکتور آن هم قیمت دلار در تعیین نرخ طلا تأثیر‌‌ مستقیم دارد، گفت: این در حالی است که دو فاکتور از جمله قیمت ارز و میزان تقاضا در تعیین قیمت سکه تأثیر‌‌ مستقیم دارد.


کشتی‌آرای در خصوص چشم‌انداز بازار سکه و طلا، بیان کرد: به علت نوسان بیش از اندازه نرخ ارز و خصوصاً دلار، بازار سکه و طلا پیش‌بینی‌ناپذیر شده است، این درحالی است که روز گذشته قیمت سکه زیر ۴ میلیون تومان معامله شد، اما امروز به علت افزایش قیمت دلار سکه به مرز ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.


وی درباره حباب قیمت در بازار سکه و طلا، گفت: در حال حاضر بازار طلای کشور بدون حباب قیمت واقعی است، اما در بازار سکه حباب ۸۰۰ هزار تومانی وجود دارد.


کشتی­‌آرای با اشاره به علت وجود حباب قیمت در بازار سکه، تصریح کرد: حباب در بازار سکه بر اثر تقاضای بیش از اندازه بازار به­ وجود آمده است، در صورتی که این تقاضای بیش از اندازه وجود نداشته باشد، قیمت سکه ۸۰۰ هزار تومان کاهش پیدا خواهد کرد.


انتهای پیام//پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب