دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1397 - 02:05
دانشگاه آزاد واحد یزد منتشر کرد؛

«والیبال و آشنایی با مفاهیم آن» گامی در مسیر سالم‌سازی و تربیت انسان سالم

«والیبال و آشنایی با مفاهیم آن» تألیف مرجان میرجلیلی، فیروزه جلیلی و محمدحسن صادق‌زاده از کتاب‌های به چاپ رسیده توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد است که مخاطبان را با قوانین، تأثیرات و مهارت‌های والیبال آشنا می‌کند.
کد خبر : 310232

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب «والیبال و آشنایی با مفاهیم آن» برای استفاده عملی علاقه‌مندان به ورزش والیبال به‌‌ویژه دانشجویان نوشته شده تا ضمن کمک به ورزشکار، اصول صحیح و قواعد ورزش والیبال را فراگیرد و پس از آن با عضویت در یک تیم خوب، در مسابقات شرکت کند.


این کتاب شامل چهار بخش است که هر یک به فصول جداگانه‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند. بخش اول مربوط به تاریخچه ورزش والیبال و تأسیس فدراسیون این ورزش در ایران و جهان اختصاص دارد.


در بخش دوم به قوانین و مقرارت این ورزش پرداخته شده و استفاده از تجهیزات این ورزش شامل مشخصات تور، زمین ، کفش و لباس و ... تشریح شده است. بخش سوم کتاب مربوط به مهارت‌های ورزش والیبال مثل آموزش تکنیک پنجه، ساعد، سرویس و ... است و بخش چهارم نیز به مهارت‌های تدافعی و آسیب‌های رایج در این ورزش اشاره دارد.


اگر بخواهیم اشاره‌ای کوتاه به تأثیر ورزش داشته باشیم، لازم است یادآور شویم که ورزش به عنوان پدیده اجتماعی مؤثر در ابعاد مختلف جامعه و زندگی افراد نفوذ کرده و به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی تبدیل شده است. ورزش با هدف سالم‌سازی و تربیت انسان سالم و امیدوار، مهم‌ترین شاخص جهت توسعه پایدار کشور محسوب می‌شود. تربیت‌بدنی یکی از کامل‌‌کننده‌های برنامه‌های مختلف آموزش و پرورش بوده و برآورنده مهم‌ترین نیازهای کودکان و نوجوانان است.


همچنین از آنجا که بسیاری از کودکان عاشق ورزش‌های توپی هستند و والیبال یکی از ورزش‌هایی است که می‌تواند در محیط‌های مختلف از جمله حیاط خانه یا مدرسه، پارک و سالن بازی شود، تعداد زیادی به فراگیری آن علاقه‌مند می‌شوند و از طرفی پیشرفت در هر رشته ورزشی علاوه بر تلاش عملی و شرکت در تمرینات منظم به مطالعه کتاب‌های تئوری و یادگیری اصول و قواعد علمی آن رشته نیاز دارد.


کتاب «والیبال و آشنایی با مفاهیم آن» تألیف مرجان میرجلیلی، دانشجوی دکتری تربیت‌بدنی و مدرس دانشگاه، فیروزه جلیلی کارشناس ارشد تربیت‌بدنی و مدرس دانشگاه و محمدحسن صادق‌زاده عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در 89 صفحه، شمارگان 2 هزار نسخه و با قیمت 13 هزار تومان توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد راهی بازار نشر شد.


انتهای پیام/4072/4031/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته