دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1397 - 12:51
دبیر شورای عالی شهرسازی در جمع خبرنگاران خبر داد:

اعلام آمادگی ارتش برای واگذاری 2400 هکتار فضای پادگان‌ها به مردم

دبیر شورای عالی شهرسازی با بیان اینکه در جلسه امروز این شورا، طرح ساماندهی و بازآفرینی محور شهری رود دره فرحزاد مورد تصویب قرار گرفت، گفت: ارتش برای واگذاری 2 هزار و 400 هکتار فضای پادگان‌ها به مردم اعلام آمادگی کرده است.
کد خبر : 310213

به گزارش خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمدسعید ایزدی ظهر امروز در نشست خبری که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد با اشاره به تشکیل جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری، گفت: در نشست امروز کلیات طرح ساماندهی رود دره فرحزاد که در حدود 220 هکتار است مورد تصویب اعضا قرار گرفت.


وی با بیان اینکه به خاطر قرارگیری رود دره فرحزاد بر روی دو گسل جدی شهر تهران مقرر شد تا نکات ایمنی مورد تأکید قرار گیرد، افزود: بحث پدافند غیر عامل و تدوین نقشه‌های جدید در جلسه مورد بررسی قرار گرفت و همچنین پیش‌بینی‌هایی برای راه‌اندازی شبکه حمل و نقل عمومی به جهت جلوگیری از معضل ترافیک تصویب شد.


دبیر شورای عالی شهرسازی ادامه داد: این طرح به شهرداری تهران ابلاغ شده و اجرای آن می‌تواند کیفیت زندگی در تهران را ارتقا دهد.


ایزدی در خصوص بحث انتقال و جابه‌جایی پادگان‌ها از بافت شهری به حاشیه شهرها هم، گفت:‌ با تعاملی که ارتش جمهوری اسلامی ایران با شورای عالی شهرسازی انجام داد مقرر شد تا 2 هزار و 400 هکتار از اراضی پادگان‌ها به شورای عالی شهرسازی جهت ارائه خدمات عمومی به مردم واگذار شود.


معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی افزود: 19 پادگان در سراسر کشور با همکاری ارتش در لیست جابجایی از بافت شهری به حومه شهرها قرار دارد که پادگان 04 نزاجا بیرجند، پادگان لشکر 64 ارومیه و پادگان‌های اصفهان و تبریز از جمله آن‌هاست.


وی در خصوص مساحت پادگان‌های شهر تهران که باید از بافت شهری به حومه انتقال یابند، گفت: بیش از 211 هکتار مساحت این پادگان‌ها است که باید با همکاری‌ ارتش و مناسباتی که با سپاه و نیروی انتظامی برقرار می‌کنیم از شهر تهران خارج شوند.


انتهای پیام/4076


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته