دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اسبق سازمان بورس در همایش عبور از چالش‌های ارزی و بانکی؛

اختلاف نظر بانک‌ها با دولت بر سر نرخ سود مطالباتشان

مدیرعامل بانک توسعه صادرات به مطالبات بانک‌ها از دولت اشاره کرد و گفت: بانک‌ها مطالبه‌های فراوانی از دولت دارند که دولت بر سر نرخ سود بدهی خود به بانک‌ها همچنان با آنها اختلاف دارد.
کد خبر : 310199

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصاد کلان گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، علی صالح‌آبادی پیش از ظهر امروز در جریان همایش عبور از چالش‌های ارزی و بانکی که در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار می‌شود، یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی نظام بانکی کشور را عدم پیوستن به بازارها و بانک‌های بین‌المللی دانست و تأکید کرد: اگر بانک‌های ایرانی به سیستم‌های مالی بین‌المللی متصل شوند، عملکرد آنها شفاف می‌شود و دیگر شاهد وقوع مشکلات متعدد در نظام بانکی کشور نیستیم.


وی اتصال به سیستم‌های بین‌المللی بانکی را برای بانک‌های ایرانی مهم و ضروری دانست و گفت: در واقع برای تغییر ساختار در نظام پولی و بانکی کشور اتصال به سیستم‌های بین‌المللی برای ایجاد شفافیت ضروری است.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات به عدم کفایت سرمایه در بین بانک‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: شاخص ارزیابی یک بانک در حوزه بین‌الملل میزان کفایت سرمایه است.


صالح‌آبادی کفایت سرمایه را چکیده عملکرد یک بانک عنوان کرد و افزود: میزان کفایت سرمایه بانک‌های ایرانی به دلیل نوسانات ارزی و مشکلات اقتصادی در سال‌های گذشته با چالش‌های فراوانی روبه‌رو بوده است.


وی حجم تراکم مطالبات غیرجاری بانک‌های کشور را بسیار بالا دانست و افزود: تراکم مطالبات غیر جاری بانک‌ها ناشی از عدم پرداخت اقساط وام گیرندگان به‌ویژه افرادی است که مبالغ بالایی تسهیلات گرفته‌اند.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات به مطالبات بانک‌ها از دولت اشاره کرد و گفت: بانک‌ها مطالبه‌های فراوانی از دولت دارند که دولت بر سر نرخ سود بدهی خود به بانک‌ها همچنان با بانک‌ها اختلاف دارد.


وی از بانک‌های ایرانی به دلیل عدم استفاده از سیستم‌های فناوری اطلاعاتی به‌‌روز انتقاد کرد و گفت: بازاریابی نوین موضوعی است که در بسیاری از بانک‌های معتبر جهان به یک اصل مهم تبدیل شده است اما متأسفانه در ایران سیستم‌های نوین بانکی که همان بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات است، بسیار ضعیف و عقب‌مانده است.


انتهای پیام/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: ارز بانک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته