دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعلام ویژه‌برنامه‌های شبکه آموزش در ماه محرم

همزمان با آغاز محرم، شبکه آموزش سیما با ویژه‌برنامه‌های مختلفی با عزاداران حسینی همراه می‌شود.
کد خبر : 310197

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، همزمان با آغاز محرم، ویژ‌ه‌برنامه‌های مختلفی به روی آنتن شبکه آموزش سیما می‌رود.


برنامه «همیشه خونه» در ایام محرم آخرین مصاحبه پخش نشده‌ای با مرحوم سلیم مؤذن‌زاده خواننده «زینب، زینب، زینب» را پخش می‌‌کند. همچنین این برنامه از مداحان و شاعران و ذاکران اهل بیت (ع) همچون حسن سلطانی و علی انسانی دعوت به‌‌عمل می‌آورد.


پخش کلیپ‌های مناسبتی و بسته‌های فرهنگی و گزارش و آیتم شعرخوانی تحت عنوان «فرهنگ عاشورا» از دیگر آیتم‌های محرمی این برنامه است. آیتم «نذر» که مربوط به نذورات مختلف در این ماه است، آیتمی دیگر در برنامه «همیشه خونه» خواهد بود.


برنامه «همیشه خونه» به تهیه‌کنندگی حجت عیدی و محمد کریمی دونا هر شب ساعت 22 از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.


برنامه «دوربین هفت» در ایام محرم نگاهی به آئین‌های عزاداری ماه محرم در هر استان خواهد داشت.


در هر برنامه به تهیه گزارش از آموزه‌های مکتب امام حسین (ع) از زبان فرهنگیان، گفتگو با مداحان دانش‌آموز و دانشجو و افرادی که در مکتب امام حسین (ع) فعالیت دارند، می‌پردازد. همچنین نحوه آماده‌سازی تکایا در مدارس و دانشگاه‌ها را به تصویر می‌کشد.


در بخشی دیگر چگونگی تجلی مکتب امام حسین (ع) در زندگی افراد و حسینی زیستن را بررسی می‌کند.


برنامه «دوربین هفت» به تهیه‌کنندگی هادی خدادی هر روز در ساعت 16:55 ،19:10 و 20:55 از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.


برنامه «هفت آسمان» در ماه محرم با حضور حجت‌الاسلام میلانی‌نژاد و حجت‌الاسلام داوود رنجبران پخش می‌شود. در این برنامه اسلام علوی و اسلام اموی بررسی می‌شود.


همچنین در اربعین حسینی، حجت‌الاسلام محمدرضا میلانی‌نژاد در رابطه با فلسفه زیارت امام حسین (ع) و نقش آن در زنده نگه‌داشتن نهضت حسینی گفتگو می‌کند.


برنامه «هفت آسمان» به تهیه‌کنندگی محمدحسین رسولی محلاتی به مناسبت ایام محرم‌الحرام تولید شده است.


برنامه «صبحی دیگر» با همزمان شدن محرم با هفته دفاع مقدس بخشی از برنامه را به موضوع «سینما، زن و دفاع مقدس» اختصاص داده است.


در این برنامه به بخش‌هایی از فیلم‌های شیار 143، بید مجنون، خاک سرخ پرداخته می‌شود و از بانوانی که نقش مؤثر در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و عاشورا داشتند همچون نرگس آبیار، مریلا زارعی، لاله اسکندری و بهناز جعفری دعوت می‌شود. دعوت از شاعران و مداحان اهل بیت (ع) ازدیگر آیتم‌های برنامه «صبحی دیگر» خواهد بود.


همچنین با تقارن محرم امسال با بازگشایی مدارس از دانش‌آموزان و ایثارگران و خانواده‌های شهدای مدافع حرم و افرادی که در سال‌های دفاع مقدس دانش‌آموز بودند در این برنامه دعوت به‌عمل می‌آید.


برنامه «صبحی دیگر» به تهیه‌کنندگی سید رامین موسوی ملکی هر روز ساعت 9:30 از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.


تأمین برنامه شبکه آموزش نیز برنامه‌هایی همچون «سخنرانی مجتبی تهرانی» هر روز ساعت 12:30، «فراتر از تاریخ» ساعت 14:30،«مشاعره عاشورایی» ساعت 23، «از اشارت‌های دریا سر متاب» ساعت یک بامداد و همچنین ویژه‌برنامه «سلام بر حسین» را در روز تاسوعا و عاشورا ساعت 8 تا 14 تدارک دیده است.


انتهای پیام/4072/4046/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب