دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از نابسامانی فروش آنلاین خودرو؛

مشکلات ساختاری سامانه فروش خودروسازان رفع می‌شود؟

مشکلات ساختاری نحوه عرضه اینترنتی فروش خودرو که به شیوه خرید گله‌واری شباهت دارد، همچنان در زمان ثبت‌نام، درسامانه فروش خودروسازان ادامه دارد.
کد خبر : 310167

به گزارش خبرنگار صنعت گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، پس از مشخص شدن وضعیت نابسامان در ثبت‌نام شرکت‌های خودروساز برای فروش محصولات خود که باعث می‌شد در اکثر مواقع محصول به دست واسطه‌ها برسد، سایپا در ثبت‌نام اخیر خود اعلام کرد کسانی که طی 18 ماهه گذشته در این سایت ثبت سفارش و خرید نکرده‌اند، مجاز به ثبت‌نام و خرید محصولات این شرکت هستند. این درحالی است‌که شرکت ایران خودرو نیز در همین راستا اقداماتی را برای طرح فروش آینده خود در نظر گیرد.
ایران خودرو اعلام کرد به منظور توزیع عادلانه محصولات میان مشتریان واقعی طبق هماهنگی با گروه خودروسازی سایپا، کدملی تمام مشتریانی را که در طرح پیش فروش این شرکت ثبت نام کرده‌اند را دریافت خواهد کرد و این افراد امکان ثبت‌نام در طرح فروش جدید ایران خودرو را ندارند.


ایران‌خودرو هدف از اعمال این محدودیت را توزیع عادلانه محصولات این شرکت بین مصرف‌کنندگان و مشتریان نهایی اعلام کرد و تأکید کرد که این شرکت به‌دنبال کسانی است که صرفاً نیازمند خودروی شخصی و مصرف کننده واقعی هستند.
ایران خودرو در حالی در هفته آینده اقدام به ثبت نام محصولات خود می‌کند که قرار است بر طبق اعلام مدیرعامل این شرکت در آینده نزدیک طرح پیش فروش 40 هزار دستگاه از محصولات خود را به اجرا گذارد.
نکته اساسی که شرکت‌های خودروساز داخلی به آن توجه نمی‌کنند این است که باید نحوه ثبت‌نام در وب‌سایت‌های خود را تغییر دهند تا مشتریان و مراجعه‌کنندگان به وب‌سایت‌هایشان دچار سرگردانی نشوند و بتوانند به‌راحتی و بدون مشکل از خدمات این شرکت‌ها و وب‌سایت‌هایشان استفاده کنند.
این در حالی است که شرکت‌های خودروساز داخلی اعلام می‌کنند که با اعمال محدودیت‌ها، به‌دنبال رساندن محصولات خود به مصرف‌کننده واقعی هستند اما نکته جالب اینجاست که این محدودیت‌ها نیز تأثیر مورد اشاره را ندارد چرا که همه افراد جامعه امکان ثبت‌نام در این ثبت‌نام‌ها را دارند و با این شرایط قطعاً محصول این شرکت‌ها به دست مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسد؛ زیرا یک کد ملی از یک خانواده می‌تواند از کد ملی اعضای دیگر خانواده خود برای حضور در این ثبت‌نام‌ها استفاده و اقدام به خرید کند.
در کنار موضوع محدودیت‌های غیرکارشناسی و نامناسب شرایط فروش محصولات شرکت‌های خودروساز داخلی، این شرکت‌ها به این نکته توجه نمی‌کنند که باید برای مشتریان خود احترام قائل شوند و برای راحتی و سرگردان نشدن ثبت‌نام کنندگان چاره‌ای بیاندیشند.
در ثبت‌نام اخیر سایپا پیغام تکراری ثبت‌نام در این مرحله به اتمام رسید و دوباره تلاش کنید، مشتریان شرکت سایپا را کلافه و معترض کرده بود. این درحالی است که در ثبت نام قبلی ایران‌خودرو همین پیغام هم برای مراجعه‌کنندگان نمایش داده نمی‌شد و مراجعه‌کنندگان در سایت فروش ایران‌خودرو با صفحه‌ای سفید روبه‌رو می‌شدند.
پیشنهاد برخی کارشناسان برای عرضه محصولات این شرکت‌ها، ایجاد قوانین سفت و سخت‌تر برای محدود کردن دایره ثبت‌نام-کنندگان خرید خودرو است.
حال باید منتظر ماند که شرکت ایران‌خودرو برای فروش 40 هزار دستگاه خودرو چه تدابیری در نظر می‌گیرد تا عرضه محصولاتش با احترام به دست مصرف‌کننده واقعی برسد و چه راه‌حلی برای حل مشکل ثبت‌نام در وب‌سایت فروش خود می‌اندیشد.


انتهای پیام/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب