دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1397 - 04:43

بازگشت ارتش به عرصه سیاست در برزیل

بعد از سپری شدن سه دهه از خروج ارتش برزیل از عرصه سیاست این کشور، حالا زمزمه‌های بازگشت‌ آن به گوش می‌رسد.
کد خبر : 310086

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از فرانس 24، فساد سیاسی و مالی و رسوایی‌های پی‌درپی در برزیل سبب شده است که گرایش مردم برای بازگشت ارتش این کشور به عرصه سیاست بیشتر شود. بسیاری معتقدند ورود ارتش برای سامان دادن به اوضاع سیاسی این کشور ضروری است.


بسیاری از کارشناسان امور سیاسی در برزیل می‌گویند ارتش مدت‌هاست در سیاست دخالت می‌کند. آنان تلاش برای برکناری دیلما روسف از مقام ریاست‌جمهوری این کشور و جلوگیری از ورود لولا داسیلوا، سیاستمدار محبوب چپ‌گرا به عرصه رقابت‌های انتخاباتی را حاصل عملکرد ارتش می‌دانند.


همچنین برخی معتقدند ارتش نیازی به ورود مستقیم به عرصه سیاست ندارد. آنان کاندیدای راست‌گرای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را که افسر سابق ارتش این کشور است، عامل اجرای سیاست‌های ارتش می‌دانند. بر اساس نظرسنجی‌ها احتمال پیروزی جیر بولسانارو میلیونر که به ترامپ آمریکای لاتین مشهور است بسیار بالاست.


برزیل در 1964 شاهد یک کودتای نظامی با حمایت آمریکا بود که به 21 سال زمامداری ارتش انجامید. بسیاری ثبات سیاسی در آن زمان را باعث پی‌ریزی اقتصاد قدرتمند این کشور می‌دانند و کشمکش‌های سیاسی اخیر در این کشور را باعث ضربه خوردن به اقتصاد کشور بیان می‌کنند.


انتهای پیام/4077/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته