دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ذخیره کالاهای اساسی بیش از نیاز داخلی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت با تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تمهیدات لازم را از پیش اندیشیده و امکانات لازم برای تأمین این نیازها در ماه‌های آتی و حتی در بعضی اقلام بیش از نیاز امسال هم فراهم شده است.
کد خبر : 310074

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شاتا، محمد شریعتمداری در حاشیه نشست مشترک با مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌ها و اتحادیه تعاونی‌های کشور تصریح کرد: در بسیاری از موارد رشد حداقلی کمتر از 10 درصدی در میزان فروش فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد و طرح این مسأله شاید بیشتر ناشی از نگرانی موجود در جامعه باشد ولی آنچه از سوی مدیران فروشگاه‌ها طرح شد، فعالیت طبیعی و فروش طبق برنامه است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در روند تخصیص سهمیه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای متناسب با تقاضای مردم و در برخی کالاهای خاص خللی به‌وجود آمده بود که مدیران این فروشگاه‌ها قول مساعد دادند در اسرع وقت با شارژ انبارشان به تأمین کالا از تولیدکنندگان یا واردکنندگان اقدام کنند.


وی افزود: روند تأمین مواد اولیه تولید برخی از واحدها هم با مشکلاتی روبه‌رو شده بود که بیشتر به سیاست‌های ارزی کشور و مقررات ایجاد تمرکز در این سیاست‌ها برمی‌گشت که با همکاری بانک مرکزی حل و فصل خواهد شد تا کالاهای مورد نیاز مردم، سریعتر در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار بگیرد.


شریعتمداری ادامه داد: مجموعه امکانات این فروشگاه‌ها با شارژ کامل انبارها در خدمت مردم خواهند بود و مردم اطمینان داشته باشند که دولت با تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز آنها تمهیدات لازم را از پیش اندیشیده و امکانات لازم برای تأمین این نیازها در ماه‌های آتی و حتی در بعضی اقلام بیش از نیاز امسال هم وجود دارد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه طولانی بودن زمان ترخیص برخی کالاها از گمرک کشور گفت: نتایج آنچه از اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و فعالان اقتصادی دریافت شد، عمدتاً حول مشکلاتی در نحوه ترخیص مواد اولیه تولیدبرخی کالاها بود که طی جلسه‌ای با رئیس کل گمرک این موضوعات مطرح و با تدابیری که گرفته شد، این روند اصلاح می‌‌شود.


وی با تأکید بر اینکه برخی اصلاحات نیازمند اصلاح مصوباتی از سوی گمرک است، افزود: مثلاً اگر کسانی قبل از ابلاغ بسته ارزی کالایی را وارد گمرک کشور کرده باشند، طبیعتاً باید بتوانند آن را ترخیص کنند یا اگر کالای واردشده در لیست ممنوعه قرار گرفته و هنگام ورود به گمرک و اظهار در انبارهای گمرک در لیست ممنوعه نبوده، باید بتوانند با پرداخت مابه‌التفاوت مورد نیاز قیمت آن محصول، اقدام به ترخیص آن کالا بکنند.


انتهای پیام/4076/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته