دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان بورس:

سازمان بورس از انتقادات استقبال می‌کند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم معرفی تیم‌های برتر دومین لیگ ستارگان بورس گفت: سازمان بورس اوراق بهادار از انتقادات استقبال می‌کند.
کد خبر : 310054

به گزارش خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، عصر امروز، مراسم معرفی تیم‌های برتر دومین لیگ ستارگان بورس با حضور حسین عبده‌تبریزی عضو شورای عالی بورس، شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و یاسر فلاح مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس برگزار شد.


در ابتدای این مراسم، یاسر فلاح مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس صحبت کرد و در ادامه علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره این لیگ سخنرانی کردند.


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به برگزاری دومین دوره لیگ ستارگان بورس، گفت: این لیگ برای دانشجویان فرصتی خوب را فراهم کرد تا به‌طور کامل با مکانیسم‌های بازار سرمایه‌گذاری در بورس یعنی با مقررات و قوانین موجود و همچنین ابزارهای معاملاتی آشنا شوند.


شاپور محمدی با بیان اینکه دانشجویان با شرکت در این لیگ تئوری‌های خود را عملی تمرین می کنند، توضیح داد: حل مشکلات احتمالی مانند دستکاری قیمت‌ها و معاملات تقلب‌گونه و سودآوری مطلوب در بازار سرمایه از کارهایی است که در این دوره‌ها به دانشجویان می‌آموزیم.


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: چیزی که ما در این دوره‌ها به دانشجویان یاد می دهیم و کمتر در دانشگاه‌ها به آن می‌پردازند، بحث اخلاق حرفه‌ای است که نقش مهمی در سرمایه‌گذاری‌ها دارد.


محمدی با اشاره به این که در بسیاری از جوامع، اخلاق حرفه ای به‌عنوان کنترل کننده جامعه مطرح است، تأکید کرد: در این دوره از لیگ ستارگان بورس به این موضوع تأکید ویژه‌ای شد.


وی با تأکید بر اینکه تعاملات نهادهای بازار سرمایه با دانشجویان فرصت‌های خوبی ایجاد می‌کند، گفت: از سوی دیگر شرکت‌ها می‌توانند با کشف نخبگان اقتصادی از این نیروها استفاده کنند.


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه در سال‌های آتی سازمان بورس برای توسعه لیگ ستارگان تلاش خواهد کرد، افزود: در این زمینه امیدواریم بتوانیم معاملات الگوریتمی را به معاملات مستقیم در این رقابت‌ها اضافه کنیم.


محمدی با بیان اینکه بعد از برگزاری چند دوره فینال فینالیست‌ها برگزار می کنیم، توضیح داد: در دوره‌های بعدی دانشگاه‌ها می‌توانند با دو تیم مجزا که شامل شرکت‌کنندگان نیرو محور و سرمایه محور است حضور یابند. همچنین این چشم‌انداز وجود دارد.


وی با اشاره به استقبال سازمان بورس و اوراق بهادار از انتقادهای سازنده تصریح کرد: نهاد ناظر به‌طور کامل پذیرای انتقادهایی است که زمینه ساز بهبود و‌ تقویت بازار سرمایه می‌شود.


انتهای پیام/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: بورس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته