دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1397 - 04:38
مدیرکل محیط زیست استان قزوین خبر داد:

ارسال 48 پرونده محیط‌ زیستی در استان قزوین به مراجع قضائی

مدیرکل محیط زیست استان قزوین از ارسال 48 پرونده محیط‌ زیستی این استان به مراجع قضائی خبر داد و گفت: در طول پنج ماه نخست امسال 50 نفر از متخلفان محیط‌ زیستی اعم از شکارچیان غیرمجاز در مناطق حفاظت شده، دستگیر شدند.
کد خبر : 310040

حسن پسندیده در گفتگو با خبرنگار محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد گزارش شکار و صید در استان قزوین طی پنج ماه نخست امسال اظهار کرد: در زمینه شکار غیرمجاز پستانداران، پنج رأس قوچ، میش، کل و بز وحشی، در خصوص شکار غیرمجاز پرندگان، 10 قطعه کبک و در زمینه شکار نیز تعدادی از شکارچیان غیرمجاز شناسایی و دستگیر شدند.


وی ادامه داد: هشت سلاح کشف‌شده ساچمه‌زنی و گلوله‌زنی دارای جواز ضبط شده است که البته این سلاح‌ها دارای مجوز بودند اما شکارچیان بدون مجوز وارد منطقه شدند. همچنین علاوه‌بر این، 13 سلاح غیرمجاز مورد استفاده شکارچیان نیز ضبط شد؛ البته زمانی که اسلحه مجوز دارد فقط از سوی اداره محیط‌زیست ضبط می‌شود اما شکارچیانی که اقدام به شکار غیرمجاز می‌کنند، علاوه بر ضبط سلاح، در صورت شکار و صید، باید جریمه آسیب به حیات وحش را نیز پرداخت کنند.


مدیرکل محیط زیست قزوین گفت: در طول این مدت هفت مورد شروع به شکار بوده که ماموران محیط‌ زیست و محیط‌بانان قبل از اینکه شکارچیان اقدام به شکار حیات وحش کنند، آنها را شناسایی و دستگیر کردند.


پسندیده یادآور شد: 9 مورد تعلیف غیرمجاز دام در مناطق حفاظت‌شده استان قزوین نیز شناسایی شد، که اجازه چرای دام در منطقه صادر نشد و دام‌ها را از منطقه دور کردیم.


به گفته این مقام مسئول در محیط زیست استان قزوین، 50 نفر در طی این مدت دستگیر شدند که شامل استفاده از اسلحه غیرمجاز، ورود به منطقه حفاظت شده و تعلیف غیرمجاز دام در مناطق حفاظت شده استان بوده است؛ که با پیگیری ماموران اداره‌کل محیط زیست فعالیت این افراد متوقف شده است.


وی ادامه داد:‌ در پنج ماه نخست امسال 48 فقره پرونده محیط زیستی برای این افراد تشکیل شده است و پرونده حقوقی آنها برای رسیدگی به مراجع قضائی ارسال شده است.


انتهای پیام/4044/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته