دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1397 - 06:16
آنا گزارش می‌دهد؛

شاگردان شفر در دوحه به دنبال تاریخ‌سازی/ قانون نانوشته یقه السد را می‌گیرد؟

تیم استقلال در حالی در تاریخ 26 شهریور باید در دوحه قطر به مصاف حریف قدرتمندش یعنی السد برود که شاید در ظاهر نماینده کشورمان شانسی برای صعود به مرحله بعدی با وجود شکست سنگین در تهران نداشته باشد، اما قانون نانوشته‌ در فوتبال موفقیت هیچ تیمی را تضمین نمی‌کند.
کد خبر : 310034

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم استقلال در دیدار رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه عجیب 3 بر یک نتیجه را به السد قطر واگذار کرد.


بر این اساس، در این دیدار که در ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی برگزار شد، مشعل برشام گلر تیم السد در دقیقه 10 به اشتباه دروازه خودشان را باز کرد تا نماینده کشورمان با خوش‌شانسی از حریف جلو بیفتد.


این نتیجه تا پایان نیمه اول حفظ شد، اما در نیمه دوم نماینده قطر که چیزی برای از دست دادن نداشت، سراپا حمله شد و در دقیقه 61 توسط عفیف و دقایق 65 و 74 به وسیله بغداد بونجاح موفق به گلزنی شد تا با یک برد پرگل شانس زیادی در دوحه برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی داشته باشد.


شاگردان شفر که کار دشواری در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه در پیش دارند، بیش از هر چیز باید تمرکز داشته باشند و با اعتماد به نفس لازم برای رویارویی با حریف قدرتمند خود به قطر سفر کنند.


فوتبال نشان داده رشته غیرقابل پیش‌بینی است و اتفاقات عجیب فراوانی در آن رخ داده، به طوری که تا پایان سوت داور نمی‌توان در مورد پیروزی قطعی یک تیم اظهارنظر کرد، استقلال تیم کوچکی نیست و از بازیکنان خوبی بهره می‌برد و در صورتی که بازیکنان خودشان باشند می‌توانند معادلات را در دوحه بر هم بزنند.


هرچند نمی‌توان تیم‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد، اما مصاف بارسلونا و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا نمونه کوچکی است از آنچه که فوتبال را غیرقابل پیش‌بینی می‌کند، بارسا که در خانه حریف فرانسوی با چهار گل مغلوب شده بود و همگان حذف آبی و اناری‌پوشان را حتمی می‌دانستند، اما در نیوکمپ کاتالان‌ها با نتیجه قاطع 6 بر یک از سد پاری سن ژرمن گذشتند و به مرحله بعد رفتند.


نمی‌توان بارسلونا را با استقلال مقایسه کرد، اما قانون نانوشته‌ای در فوتبال وجود دارد که اثبات می‌کند هیچ تیمی حاشیه امنیت برای پیروزی حتی مقابل تیم‌های ضعیف را ندارد.


در حالی که استقلال شاید از نظر مبلغ قرارداد بازیکنان و ستاره در رتبه پایین‌تر از السد باشد، اما تیمی است که دو بار قهرمانی آسیا را با خود یدک می‌کشد، علاوه بر این، بازیکنان جوان و باانگیزه‌ای دارد، جوانانی که بارها ثابت کرده‌اند که می‌توانند غیرممکن را ممکن سازند.


امیدواریم در تاریخ 26 شهریور قانون نانوشته به کمک استقلال بیاید و نماینده کشورمان ثابت کند ایرانی هرجا اراده کرده با کمک خدا و تلاش توانسته مرزهای موفقیت را یک به یک طی کند.


انتهای پیام/ب/


انتهای پیام/

برچسب ها: استقلال السد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته