دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1394 - 14:33
در جلسه استانی شورای پژوهش و فناوری آذربایجان غربی

واشقانی فراهانی: هدف «ساها» استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود دانشگاه در سطح ملی است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، هدف از بکارگیری سامانه «ساها» را استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود دانشگاه نه تنها برای واحدها بلکه در سطح ملی دانست.
کد خبر : 31000

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی در نخستین جلسه استانی شورای پژوهش و فناوری استان آذربایجان غربی در واحد مهاباد با بیان اینکه سیاست کلی دانشگاه قبول کمیت همراه با کیفیت است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «رشد علمی کشور به هیچ بهانه‌ای نباید متوقف شود، اما باید کیفیت مقالات حفظ شود».


وی با توجه به تأکید رئیس دانشگاه آزاد در طرح تجمیع 2، گفت: در این طرح اختیارات کلی باید به واحدهای استانی تفویض و کارها باید در سطح استان انجام گیرد.








ایرانبخش: موفقیت در «ساها» به شکل یک تحول و یک راه برای کمک برای برون رفت از وضعیت فعلی و پاسخگویی دانشگاه به وظایف ذاتی خویش یعنی پاسخگویی به نیازهای صنعت، جامعه، دولت و نیز برآورده­ کردن نظر محققان و کارشناسان و تأمین منابع غیرشهریه است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره شرکت‌های دانش­‌بنیان اضافه کرد: بررسی صلاحیت علمی با حوزه معاون پژوهش و فناوری است. امیدواریم با توفیق الهی، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک برند نه تنها از نظر تولید مقاله بلکه از نظر تولید ثروت و اقتصاد دانش­‌بنیان در تراز ملی و حتی در تراز بین‌المللی سرآمد باشد.


رئیس دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تأکید و رصد رئیس دانشگاه بر پورتال «ساها» و موفقیت واحدها در این امر گفت: موفقیت در «ساها» به شکل یک تحول و یک راه برای کمک برای برون رفت از وضعیت فعلی و پاسخگویی دانشگاه به وظایف ذاتی خویش یعنی پاسخگویی به نیازهای صنعت، جامعه، دولت و نیز برآورده­ کردن نظر محققان و کارشناسان و تأمین منابع غیرشهریه است، چنانچه برابر مقررات جدید واحدها باید بخشی از منابع خویش را از منابع غیرشهریه و کارهای پژوهشی اخذ کنند.


علیرضا ایرانبخش در ادامه کلیات جلسه را در سه بخش «مجموعه سیاست­گذاری‌های دانشگاه و چشم­‌انداز آن» «عملکرد ساها در واحد و آنالیز آن» و «بررسی و توضیح درباره سامانه ساها و مدیریت آن» تشریح کرد.



سرپرست واحد مهاباد نیز در این جلسه با توجه به سیاست دانشگاه در گذر از آموزش‌‌محور به پژوهش‌ محور با محوریت کارآفرینی، از تیم فعال پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به بخشنامه‌های صادره قدردانی و ابراز امیدواری کرد تا در بحث‌های پژوهش‌ محور به سمت درآمدهای غیرشهریه حرکت کنیم.


دکتر صلاح خان احمدزاده با توجه به سیاست دانشگاه درباره تشویق واحدهای دانشگاهی به فعال­ کردن آزمایشگاه‌ ها در تبدیل به کارهای تجاری، این امر را فرصتی مناسب برای استفاده از بحث درآمدهای غیرشهریه دانست و به ارائه گزارش فعالیت‌های چندساله اخیر واحد مهاباد پرداخت.


در ادامه حاضران به طرح سوالات و ارائه پیشنهاد پرداختند که از سوی معاون پژوهش و فناوری توضیحات لازم داده شد.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد و هیأت همراه در حاشیه این مراسم با حضور در مزار شهدای گمنام واحد مهاباد و قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.


واشقانی فراهانی سپس با حضور در آزمایشگاه­ ها و کارگاه­‌های واحد مهاباد از امکانات و دستگاه‌های پیشرفته موجود در این واحد بازدید کرد.


به گزارش آنا، دکتر داود ثمری رئیس مرکز توسعه فناوری و ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه، مهندس صفاکیا مدیر پروژه «ساها»، دکتر مهدوی­نور رئیس اداره ارتباط با صنعت و جامعه، دکتر جوان­پور هروی دبیر هیأت امنای استان آذربایجان غربی، اعضای کمیته استانی «ساها»، رؤسای واحدها و معاونان پژوهش و فناوری استان آذربایجان غربی در این جلسه حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته