دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1397 - 07:57
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه:

راه علاج مشکلات خالی کردن پشت دولت نیست/ رسانه ملی وارد جنگ رسانه‌ای شود

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه قم گفت: راه علاج مشکلات کشور، خالی کردن پشت دولت نیست، باید رابطه سالم میان دستگاه‌های مسئول و مردم برقرار شود.
کد خبر : 309991

آیت‌الله سیدمحمد غروی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر هوشیاری مردم در برابر جنگ رسانه‌ای دشمن گفت: امروز با جنگ اقتصادی جدی دشمن روبه‌رو هستیم، می‌طلبد مردم در این زمینه شناخت بیشتری از توطئه دشمن داشته باشند.


عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: مسئله تحریم موضوعی است که آمریکا بر کشور ما تحمیل کرده و سیاستمداران آمریکا و سرمایه‌گذران در تلاشند تا از این طریق فشار زیادی بر ملت ایران تحمیل کنند.


وی ادامه داد: افزون بر تحریم‌های ظالمانه آمریکا، سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف اروپایی نیز به‌گونه‌ای ایران را تحریم کرده‌اند. آمریکا هم از این طریق تحریم‌ها را کنترل و دیگران را وادار به پیروی از تحریم‌ها می‌کند، اگر تحریم‌ها را به کار نگیرند عواقب بدی برای آن‌ها خواهد داشت.


عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آمریکا در تلاش است از طریق فشارهای اقتصادی، منافع سایر کشورها را مورد تهدید قرار دهد، در نتیجه حمله‌ اقتصادی‌ که آمریکا علیه ایران شروع کرده، چه بخواهیم چه نخواهیم تا اندازه‌ای کشورهای مختلف اروپایی را هم علیه ما وارد تحریم‌ها خواهد کرد.


وی ادامه داد: بدون تردید این تحریم‌ها در اقتصاد تأثیرگذار است. در این رابطه باید مسئولان خیلی حساب‌شده برنامه‌ریزی‌ داشته باشند، همچنین مردم تمام همکاری خودشان را با دولت به‌کار بگیرند.


غروی گفت: اگر همکاری و تعامل بین مردم و دولت باشد و دولت هم با طرح‌های کارشناسی شده با مسئله مواجه شود، می‌توانیم از این گردنه عبور کنیم؛ وگرنه این فشارها بسیار سنگین می‌شود.


وی افزود: علاوه بر اینکه کارشناسان باید دست‌به‌دست دولت بدهند، دولتی‌ها هم از تمام ظرفیت‌ خود برای عبور از این بحران استفاده کنند.


عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اگر خدای نکرده همکاری میان دولت و ملت وجود نداشته باشد و دولت تضعیف شود، دولت نمی‌تواند در عرصه مدیریتی موفق عمل کند، از سوی دیگر مردم هم آسیب خواهند دید.


وی افزود: آنچه باید توجه کرد این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جنگ رسانه‌ای دشمن به‌موازات جنگ اقتصادی اشاره داشتند و هدف اصلی آن را یأس و احساس بن‌بست در میان جامعه و مردم عنوان کردند.


عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: همان‌طور که می‌دانیم هم‌اینک دو نوع ارز در بازار عرضه می‌شود که یک نوع آن مبادلاتی و دیگری آزاد است. برای تأمین مایحتاج زندگی مردم در داخل کشور با مشکل ارزی روبه‌رو نیستیم؛ اما دشمن به‌گونه‌ای در شبکه‌های مجازی و فضای رسانه‌ای، تبلیغات مسموم راه انداخته است که حرص ولع در میان مردم ایجاد می‌شود تا به دنبال تهیه کالای غیراساسی بروند و سبب شده تا گاهی با برخی مشکلات روبه‌رو شویم.


وی افزود: رسانه‌های دشمن به دنبال این هستند که کشور را بحرانی نشان دهند؛ در مقابل رسانه ملی و رسانه‌های داخلی وظیفه دارند که به جنگ رسانه‌ای دشمن بروند و نگذارند این فضای رسانه‌ای سبب یأس و ناامیدی مردم شود؛ زیرا این شایعات هرگز واقعیت بیرونی ندارند و تنها فضاسازی دروغین است.


غروی خاطرنشان کرد: افزون بر فعالیت‌های رسانه‌ای، مسئولان و مدیران نیز موظفند با کار کارشناسی مردم را در جریان اقدام‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته بگذارند تا در این زمینه شاهد نگرانی مردم نباشیم.


وی یادآور شد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، امروز راه علاج مشکلات کشور، خالی کردن پشت دولت نیست، باید رابطه سالم میان دستگاه‌های مسئول و مردم برقرار شود. سخن گفتن و انتقاد کردن نباید به‌گونه‌ای انجام بگیرد که سبب ناامیدی مردم شود.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته