دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با تلاش چند جوان خلاق؛

پاسخ سؤال «هیأت کجا برویم؟» آسان شد

با تلاش چند جوان خلاق که علایق مذهبی داشتند، پاسخ به سؤال مرسوم این روزها یعنی «هیأت کجا برویم؟» آسان شد.
کد خبر : 309988

مهدی ملک‌پور در گفتگو با خبرنگار معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا اظهار کرد: سایت «عقیق» که عنوان نخستین پایگاه اطلاع‌رسانی محافل مذهبی را در پیشانی خود می‌بیند، با هدف اطلاع‌رسانی جامع در حوزه هیأت‌های مذهبی در حال فعالیت است.


وی ادامه داد: با این که هیأت‌­های مذهبی مخاطبان فراوان و وفاداری داشته و در برخی مناسبت‌های مذهبی همچون ماه محرم تقریباً همه مردم با آن درگیر هستند، امّا تا چند سال پیش، بحث اطلاع‌رسانی آنها در فقدان یک رسانه متمرکز شکل محدودی داشت.


سردبیر سایت عقیق افزود: با توجه به این شرایط، از 6 سال پیش با تعدادی از دوستان که خود از فعالان هیأت‌های مذهبی بودند، بدون هیچ پشتوانه نهادی و دولتی این سایت را تأسیس کردیم تا خلاء رسانه‌ای این حوزه را پر کنیم؛ بنابراین ایده اولیه «هیأت کجا برویم؟» را پرورش داده و سایت عقیق را طراحی و پیاده‌سازی کردیم.


وی با اشاره به این که معمولاً سایت‌های اطلاع‌رسانی و خبرگزاری‌ها فقط در مناسبت‌های خاص به موضوع جلسات مذهبی می‌پردازند، گفت: سایت عقیق به دو ماه محرم و صفر محدود نیست و در تمام ایام سال و در مناسبت‌های گوناگون، جلسات مذهبی را اطلاع‌رسانی می‌کند. ضمن این که پوشش جغرافیایی آن هم سراسر کشور را در برمی‌گیرد. علاقه‌مندان به حضور در محافل مذهبی می‌توانند با جستجو در این سایت، هیأت مذهبی مدنظر خود را با توجه به متغیرهایی همچون موقعیت جغرافیایی، سخنران، مداح، امکانات محل برگزاری و جزئیات دیگر مشاهده کرده و با توجه به موقعیت خود و نشانی هیأت که روی نقشه هم مشخص شده است، نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین مورد را انتخاب کنند.


ملک‌پور به راه‌اندازی اپلیکیشن «هیأت‌یاب عقیق» نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر امکان جستجو برای کاربران، بانیان هیأت‌های مذهبی هم می‌توانند با ورود اطلاعات هیأتشان، نسبت به اطلاع‌رسانی برای جامعه مخاطب و علاقه‌مندان به فعالیت‌های مذهبی اقدام کنند. ضمن این که مواردی نظیر کلیپ‌های صوتی و تصویری، فضای تبلیغات برای اقلام فرهنگی و ملزومات مورد نیاز هیأت‌ها و یادداشت‌هایی با موضوع شناخت مشاهیر مداحی و پیشکسوتان هیأت‌های مذهبی از دیگر امکانات این سایت محسوب می‌شود که همچنان در حال توسعه است.


علاقه‌مندان به حضور در مجالس عزاداری و محافل مذهبی می‌توانند با مراجعه به سایت عقیق به نشانی www.aghigh.ir علاوه بر مطلع شدن از محل برگزاری این جلسات، از امکانات و داده‌‌های مختلف این سایت بهره‌مند شوند.


انتهای پیام/4072/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: ماه محرم مداحی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته