دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1397 - 14:07
در پی انتقاد از جنگ‌افروزی عربستان؛

شاهزاده سعودی به کشورش باز نمی‌گردد

شاهزاده سعودی منتقد جنگ یمن و سرکوب اعتراضات بحرین در فکر عدم بازگشت به عربستان و تبعید خودخواسته است.
کد خبر : 309953

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از میدل ایست آی، یک منبع نزدیک به شاهزاده عبدالعزیز، برادر ملک سلمان که هفته گذشته در لندن به جنگ یمن و سرکوب معترضان بحرینی اعتراض کرد و خود را از اقدامات جنگ‌طلبانه برادر و برادرزاده‌اش، محمد بن سلمان مبرا نمود، اظهار داشت که وی در فکر عدم بازگشت به عربستان و تبعید خودخواسته است. شاهزاده احمد بن عبدالعزیز این اظهارات را در پاسخ به گروهی از معترضان در بیرون خانه‌اش در لندن بیان کرد.


در ویدئویی که هفته پیش در این خصوص منتشر شد، شاهزاده احمد به معترضان می‌گوید: «ما ارتباطی با آنچه در یمن اتفاق می‌افتد، نداریم. مسئولین خاصی پاسخگو هستند؛ مانند پادشاه و ولیعهد.»


وی افزود: «امیدوارم که همین امروز جنگ یمن پایان یابد.» در بخش دیگری از این ویدیو، این عضو خانواده سلطنتی موافقت خود را با اظهارات معترضان درباره محکومیت حمله هوایی ماه اوت در یمن که ده‌ها غیرنظامی ازجمله ۴۰ کودک اعلام کرد. وی همچنین ضمن ابراز همدردی با فعالان بازداشت‌شده شیعه در بحرین تأکید کرد: «به خواست خدا اگر بتوانیم کاری کنیم، حتماً اقدام خواهیم کرد.»


پس‌ازاین مصاحبه، آژانس خبری سعودی گزارشی را به نقل از شاهزاده احمد منتشر کرد و مدعی شد که ترجمه انتقادات وی از پادشاه، "نادرست" است. این در حالی است که این منبع نزدیک به این شاهزاده به میدل ایست آی گفت که وی همچنان بر سر مواضع خود باقی مانده و معتقد است که سخنانی که به نقل از وی در خبرگزاری سعودی منتشر شده، از جانب او نبوده است.


انتهای پیام/4077


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته